Marcel Kalmeijer DM Man van 2007

woensdag 25 april 2007

Woensdag 25 april 2007 - Marcel Kalmeijer, senior manager
marketingcommunicatie van Holland Casino is de DM Man van het Jaar 2007
geworden. Tom Kok, voorzitter van DDMA overhandigde de Award in het bomvolle
Mammoni in Utrecht tijdens het TNT Post DM Feest, dat plaatsvond op de
eerste avond van TCD, de vakbeurs voor Thuiswinkel, Contactcenter en Direct
Marketing. De titel 'DM Man of Vrouw van het Jaar' wordt jaarlijks door een
vakjury toegekend aan de DM professional die zich de voorgaande twaalf
maanden positief onderscheidde.

Volgens het juryrapport zette Kalmeijer Holland Casino het afgelopen jaar
neer als een eigentijdse en innovatieve organisatie en is hij van veel
markten thuis. De vakjury beoordeelde de genomineerden op basis van visie,
vernieuwing, durf en resultaat. De twee andere kanshebbers waren: Joris de
Bruijne, senior channelmanager e-mail & internet bij Essent en Astrid de
Groot, algemeen directeur en partner van actiemarketingbureau L'eau.

Marcel Kalmeijer is bij Holland Casino verantwoordelijk voor reclame,
sponsoring, promoties, direct marketing en interactieve media. Eind vorig
jaar bracht hij met Holland Casino de eerste interactieve commercial op de
Nederlandse televisie door abonnees van digitale televisie de mogelijkheid
te bieden om "met de rode knop" informatie op te vragen of mee te doen aan
een prijsvraag.

"Het is een eer om deze prijs in ontvangst te nemen, maar het is natuurlijk
een teameffort geweest en ik deel de onderscheiding dan ook met mijn
medewerkers", aldus Kalmeijer over zijn award. "Wat ik tegen iedereen in het
vak wil zeggen: Interactiviteit is niet eng! Het is leuk om mee te
experimenteren en ik kan het iedereen aanbevelen. Wij gaan er ook mee door,
wacht maar op onze acties in mei!"

Jurylid Paul Petermeijer, Managing Director van BBP en organisator van TCD
zegt over Kalmeijer "Marcel behoort sinds jaar en dag tot de voorhoede van
DM specialisten. Telkens opnieuw weet hij nieuwe vindingen als een van de
eersten in de praktijk te benutten en daarmee is hij een inspiratie voor
zijn vakgenoten. Het is verdiend dat hij na zo'n goed jaar de prijs in
ontvangst mag nemen".

De vakjury bestond uit Allard Frederiks, hoofdredacteur Adforesult; Jochem
de Gruyter, CRM manager SBS Broadcasting; Diana Janssen, directeur DDMA;
Peter Joziasse, manager innovatiemanagement TNT Post; Johan van Mil,
directeur The Dialogue Company; Paul Petermeijer, managing director BBP en
Ingrid Tuinenburg, sectormanager marketing en communicatie Cordaid.