BAE Systems Customer Solutions kiest Business Objects XI Release 2

dinsdag 19 december 2006

Bedrijfsbrede oplossing van Business Objects biedt inzicht in operationele
performance

Bilthoven, 19 December 2006 – BAE Systems Customer Solutions, onderdeel van
het Britse defensieconcern BAE Systems, gaat BusinessObjects XI Release 2
gebruiken om meer grip te krijgen op zijn financiële, operationele en
HR-data. In samenwerking met Business Objects Global Services worden de
medewerkers van BAE Systems getraind in het gebruik van het nieuwe systeem.

BAE Systems Customer Solutions is momenteel bezig met een omvangrijk project
waarbij meerdere systemen op het gebied van financiën, human resources en
kennismanagement in één ERP-systeem worden geïntegreerd. Als onderdeel van
deze centralisatiestrategie was BAE Systems Customer Solutions op zoek naar
één centraal Business Intelligence-platform om de gegevens uit dit
ERP-systeem optimaal te benutten. Na een zwaar selectietraject viel de keus
op Business Objects, mede vanwege het hoge customer support-niveau.

BAE Systems Customers Solutions zal de volgende toepassingen in gebruik
nemen: Web Intelligence, een webgebaseerde query- en analysetool waarmee
trends zichtbaar worden; Crystal Reports voor het samenstellen van
bedrijfsbrede rapportages; Data Integrator voor het samenvoegen van gegevens
uit verschillende databronnen; en tot slot de Dashboard en Scorecard Manager
die middels prestatie-indicatoren inzicht bieden in de status van
bedrijfsbrede performance management-doelstellingen.