Oracle baseert CRM-strategie op Oracle's Siebel CRM
maandag 3 juli 2006
Geïntegreerde CRM-oplossingen voor ruim 24 sectoren
De Meern, 3 juli 2006 Oracle is begonnen met de integratie van Oracle
E-business Suite en de Siebel-, PeopleSoft Enterprise-, en JD Edwards
Enterprise One CRM-producten. In de Oracle Fusion CRM-applicatiestrategie
speelt Oracles Siebel CRM een centrale rol. Daarnaast ligt er nadruk op de
ontwikkeling van end-to-end oplossingen die bedrijfsprocessen in ruim 24
sectoren ondersteunen.
Als onderdeel van zijn strategie blijft Oracle de CRM-producten ondersteunen
en verder ontwikkelen. Om investeringen van klanten te beschermen, biedt
Oracle onder andere Oracles Lifetime Support en Applications Unlimited.
Oracles Lifetime Support garandeert toegang tot technische ondersteuning en
toekomstige upgrades voor de belangrijkste versies van alle productlijnen
gedurende de looptijd van de productlicentie. Het Applications
Unlimited-programma voorziet in voortdurende verbeteringen van huidige
Oracle-applicaties, ook na de oplevering van de Fusion Applicaties in 2008.
Oracle baseert zijn volgende generatie CRM-applicaties op het datamodel van
Siebel, open standaarden en Service Oriented Architecture (SOA). Daarbij
worden standaarden zoals BPEL en XML gebruikt.
Siebel-oplossingen, zowel op locatie als on demand, worden geïntegreerd met
Oracles ERP-, CRM-, en branchespecifieke oplossingen. Daarnaast worden
bedrijfsspecifieke analyse-oplossingen gecombineerd met analytische
applicaties van Oracle ERP en Siebel CRM. Zo krijgen bedrijven toegang tot
real-time informatie over operationele processen en de financiële
prestaties.
Loic Le Guisquet, Senior Vice President Oracle EMEA CRM: Onze investeringen
in nieuwe productreleases en integraties laten onze toewijding zien aan al
onze CRM-producten. In de komende twaalf maanden introduceert Oracle diverse
nieuwe versies van zijn CRM-producten zoals Siebel 8.0, Oracle E-Business
Suite CRM 12.0, PeopleSoft CRM 9.0, en JD Edwards 8.12.
Door de acquisitie van Siebel staat Oracle nu eerste op de internationale
ranglijst van CRM-implementaties. Er zijn op dit moment vijf miljoen
eindgebruikers en meer dan 100 miljoen geregistreerde selfservice
gebruikers.
<< Home