adidas kiest oplossingen Business Objects voor optimalisatie prestaties

maandag 29 mei 2006

Business Intelligence ingezet voor monitoren van resultaten en klantgedrag

Bilthoven, 17 mei 2006 – adidas, wereldwijd leverancier van sportartikelen,
heeft gekozen voor de oplossingen van Business Objects, leverancier van
Business Intelligence software (BI). Hiermee gaat adidas actuele
bedrijfsgegevens eenvoudig en direct beschikbaar stellen aan zijn
verkooporganisatie. Op deze manier wordt de klantenservice verhoogd en is
het mogelijk de resultaten van de hele organisatie te volgen en
optimaliseren.

De oplossingen van Business Objects zorgen ervoor dat verkopers die onderweg
zijn toegang hebben tot voor hen belangrijke productinformatie zoals
prijzen, beschikbaarheid en levertijden. De gestandaardiseerde rapportages
van Business Objects zorgen ervoor dat de verkopers bij adidas altijd op de
hoogte zijn van de laatste trends en eenvoudiger deals kunnen sluiten.

Naast de verkooporganisatie gaan ook andere afdelingen binnen adidas
gebruikmaken van de oplossingen van Business Objects. De marketingafdeling
kan zo trends analyseren waardoor zij hun klanten beter kunnen informeren
over toekomstige vraag en verkoopresultaten. De financiële afdeling gebruikt
BI voor het monitoren van commissiebetalingen aan verkopers. Door gebruik te
maken van BusinessObjects Web Intelligence stellen ze actuele informatie
hierover beschikbaar via intranet. Daarnaast hebben account managers die
onderweg zijn via hun PDA direct toegang tot commissierapportages, klant- en
verkoopgegevens en actuele informatie over producten.

“We zien een parallel tussen sport en het bedrijfsleven”, zegt Sabine
Palinckx, Country Manager Business Objects Nederland. “In de sport heb je
gewonnen wanneer je als eerste over de streep komt of de meeste punten
scoort. Dit geldt ook voor het bedrijfsleven. Organisaties die zorgvuldig
bouwen aan klantrelaties en hun efficiëntie verbeteren, zien hun beloning
terug in winst en klanttevredenheid. Business Objects wil adidas graag
ondersteunen bij het behalen van goede resultaten."

"Business Objects heeft onze verkoopteams en totale business alerter
gemaakt", zegt Tim R. Oligmueller, sales automation manager bij adidas. "De
business intelligence-infrastructuur verzekert ons ervan dat we met de
juiste informatie de directiekamer binnenlopen."