Keynote kiest Whizpr voor PR

maandag 22 mei 2006

Haarlem, 22 mei 2006 – Keynote (NASDAQ: KEYN), specialist op het gebied van
online business performance, gaat samenwerken met PR- en adviesbureau
Whizpr. Met de samenwerking wil Keynote meer naamsbekendheid genereren en
zijn positie als e-commerce expert en autoriteit op het gebied van internet
performance versterken.

Keynote is opgericht in 1995 en voert zowel op eigen initiatief als in
opdracht van bedrijven onderzoek uit naar de prestaties en
gebruiksvriendelijkheid van elektronische communicatie, via websites en
mobiele platforms, wereldwijd en in elke branche. Hierbij kan het een reeks
aan gegevens leveren. Van harde cijfers over performance en beschikbaarheid,
tot en met analyses van het realistische gedrag van bezoekers op
internetpagina’s. Dit gedrag wordt onderzocht door (grootschalige) panels
die vanuit hun eigen (thuis)omgeving de website bezoeken en daarbij door
Keynote van afstand worden gemonitord. Onder meer op basis van deze gegevens
geeft Keynote organisaties advies over de opbouw en inrichting van websites
zodat deze naadloos aansluiten bij de gekozen e-commerce strategie en men
direct een voorsprong kan nemen op de concurrentie.

Om klanten een reëel beeld te geven van de performance van hun online
communicatiemiddelen in relatie tot de eindgebruikerservaring én in
vergelijking met de concurrentie, gebruikt Keynote zijn eigen Customer
Experience Management (CEM) onderzoeksmethoden. Hiermee wordt bijvoorbeeld
duidelijk of investeringen in een site winstgevend zijn en met welke online
tactieken en strategieën bedrijven concurrentievoordeel kunnen behalen. Met
de Service Level Management-oplossingen (SLM) analyseert Keynote onder
andere of de IT-infrastructuur van een organisatie aansluit bij de vereisten
van de e-business omgeving en of de snelheid, performance en beschikbaarheid
op het gewenste niveau liggen.

Voor het meten van de snelheid, betrouwbaarheid en effectiviteit van
websites, e-business applicaties en mobiele toepassingen, beschikt Keynote
over een wereldwijde infrastructuur van meer dan 3.000 computers en mobiele
apparaten. Hiermee worden dagelijks vanaf meer dan 114 locaties zo’n 80
miljoen metingen uitgevoerd. De analyse van de gebruiksvriendelijkheid vindt
plaats met behulp van meer dan 160.000 consumenten die in panels
interactieve website-testen uitvoeren. Deze gebruikers hebben verschillende
profielen en zijn afkomstig uit verschillende geografische gebieden. Door de
onderzoeken op deze wijze uit te voeren levert Keynote een statistisch
representatieve weergave van de gebruikerservaringen van consumenten als
aanvulling op expertonderzoeken.

Het wereldwijde hoofdkantoor van Keynote is gevestigd in de Verenigde
Staten. Het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Haarlem. Verder heeft het
bedrijf kantoren in Duitsland, Denemarken en Engeland. Internationale
klanten van Keynote zijn onder meer Microsoft, eBay, Cisco, Yahoo!, Chase,
Dell en SonyEricsson.