Oracle en SITA ontwikkelen nieuw luchtvaartreserveringssysteem

dinsdag 14 april 2009

De Meern, 14 april 2009 - SITA, IT-specialist voor de luchtvaartindustrie, en Oracle hebben een 15-jarige overeenkomst gesloten voor de ontwikkeling van een open en flexibel luchtvaartreserveringssysteem. Bij de ontwikkeling wordt gebruik gemaakt van service oriented architecture (SOA) en de nieuwste technieken. 

Hotlinks
Webiste SITA
Oracle-oplossingen voor de luchtvaartindustrie
Oracle EMEA Media Center

Het nieuwe SITA passagiers reserveringssysteem ondersteunt het vastleggen van reserveringen en inventarissen, het uitprinten van tickets en het controleren van vertrekgegevens. De eerste versie van het systeem staat gepland voor dit jaar. In de komende vijf jaar wordt de oplossing verder uitgebreid en verfijnd. Het uitbreiden van SITA's Horizon-platform is de belangrijkste bedrijfsdoelstelling voor de organisatie. Hierdoor neemt de winstgevendheid van luchtvaartmaatschappijen toe, wordt klantgerichtheid verhoogd, en distributie geoptimaliseerd. Daarnaast beschikken gebruikers over een business intelligence-omgeving die hen ondersteunt bij het nemen van gefundeerde beslissingen.

"SITA's strategische samenwerking met Oracle is een mijlpaal in de ontwikkeling van ons Horizon passagiersmanagement-portfolio en zal van grote invloed zijn op de luchtvaartindustrie", zegt Francesco Violant, CEO van SITA. "Hiermee wordt de meest geavanceerde technologie voor het eerst gebruikt binnen onze industrie. Dit  is nodig om de luchtvaartreserveringssystemen van onze 138 klanten te moderniseren."

Implementatie
SITA heeft gekozen voor een geleidelijke migratie van standaard industrieprocessen en zorgvuldig geselecteerde verbeteringen. Hierdoor is de organisatie in staat flexibele oplossingen te ontwikkelen gebaseerd op SOA en open systemen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van Oracle Database, Oracle Fusion Middleware, Oracle Business Intelligence voor geavanceerde rapportagemogelijkheden en Oracle Identity Management voor beveiliging.