e-office voorziet 1.300 Schiphol medewerkers van BlackBerry's
dinsdag 10 maart 2009
Extra info |
|
|
|
|
Over e-office mobile |
Beheer op afstand van complete Blackberry-infrastructuur
Houten, 10 maart 2009 – e-office, the human software organisation en specialist in het optimaliseren van de werkomgeving van professionals, heeft medewerkers van Schiphol Group voorzien van BlackBerry 8310 handhelds. Naast de levering activeerde e-office de handhelds, voorzag deze van bedrijfsspecifieke toepassingen en verzorgde BlackBerry-eindgebruikerstrainingen. Deze complete exercitie is door e-office gerealiseerd in een tijdsbestek van vier weken.
Schiphol Group is al enige tijd gebruiker van de BlackBerry-oplossing. Het beheer van de BlackBerry-handhelds en bijbehorende BlackBerry Enterprise Server is door Schiphol bijna volledig uitbesteed aan e-office. De Schiphol medewerkers maakten naast de standaardfunctionaliteit van de handheld ook al gebruik van BlackBerry Teletekst, BlackBerry Content Mobilizer en de PaperIQ digitale pen oplossing. e-office leverde al deze aanvullende toepassingen en beheert ze. Alle 1.300 huidige Schiphol medewerkers hebben nu tijd- en plaatsonafhankelijk toegang tot Teletekst en Content Mobilizer, de applicatie die real-time informatie uit CRM- en HRM-systemen van Schiphol ontsluit.
“Samen met e-office, KPN en Research In Motion werkten wij een business case uit om een brede invoering van de BlackBerry-smartphone te rechtvaardigen. Uiteindelijk kwamen we erop uit dat de case sluitend is als iedere medewerker met BlackBerry per dag zes minuten 'downtime' effectiever besteedt. Dit is eenvoudig te realiseren. De ervaring leert dat men doorgaans per dag gemakkelijk een half uur of meer extra werk verricht door mail te beantwoorden met de BlackBerry”, aldus Wilfried Rutjes, problem manager van de IT-afdeling van Schiphol Group en verantwoordelijk voor de BlackBerry omgeving. “Alle door Schiphol Group uitgeleverde mobiele telefoons zijn daarom vervangen door BlackBerry's. e-office is uiteraard geselecteerd als partner voor het verzorgen van deze mega-uitrol. Het tijdsbestek was kort, omdat de BlackBerry-abonnementen reeds waren geactiveerd. In twee weken heeft e-office de klus geklaard.”
“Deze opdracht is voor ons een voorbeeld van een perfecte samenwerking met de klant. We hebben de tijd genomen gezamenlijk het totale plan goed uit te werken. Na de laatste goedkeuringen waren wij in staat deze grote operatie binnen een korte tijd te voltooien”, aldus Thierry Lammers, directeur van e-office mobile.
De BlackBerry-toestellen en abonnementen zijn geleverd via KPN.
<< Home