Mobillion zet mobile marketing expertise in bij recruitmentcampagne 'Get a Real Job'
maandag 9 maart 2009
Extra info |
|
|
If then
|
|
Ede, 9 maart 2009 – Mobillion zet zijn expertise op het gebied van mobile marketing in bij de recruitmentcampagne ‘Get a Real Job’. De campagne is ontwikkeld met als doel het grote aantal vacatures bij system integrator HVL - TBI techniek sneller te kunnen invullen.
Via de campagne-site www.GetaRealJob.nl, ontwikkeld door Gleijm & van der Waart en uitgevoerd door webdesign bureau If Then, is het nu mogelijk mensen met een ‘ingedutte carrière’ een korte video als MMS-bericht te sturen. Na het bekijken van het filmpje ziet de geïnteresseerde een link naar een mobiele website. Op de mobiele website (mobile.GetaRealJob.nl) staan vacatures en is het mogelijk om daar direct op een vacature te reageren. De techniek voor het versturen van MMS en de mobiele website zijn door Mobillion ontwikkeld. Voor het beheer van de mobiele website wordt Mobile Site Manager van Mobillion ingezet.
Daisy van den Brand, Hoofd Communicatie &Marketing van TBI: “Het is voor ons lastig om aan goed technisch personeel te komen. Daarom hebben we deze recruitmentcampagne opgezet, waarbij we innovatieve technologie inzetten om mannen en vrouwen tussen de 18 en 35 met een technische opleiding aan te spreken. De campagne loopt nu een half jaar en we zijn tevreden over de resultaten. Onze naamsbekendheid is aanzienlijk verhoogd en we hebben al een flink aantal vacatures kunnen invullen.”
John Kunenborg van Gleijm & van der Waart: “Bij de ontwikkeling van de wervingscampagne hebben we rekening gehouden met de jongere werknemers, een doelgroep waarop HVL zich richt. We hebben een concept ontwikkeld met de intentie de doelgroep eens flink wakker te schudden. Dit doen we aan de hand van foto’s van schreeuwende vrouwen en een man, ondersteund met de kreet: GET A REAL JOB! In de uitrol is gekozen voor een crossmediale aanpak met posters, abri’s en boomerangkaarten om zoveel mogelijk traffic naar de website te genereren. De tools van Mobillion zorgen voor de innovatieve technologie, die HVL graag wilde inzetten."
Roel Linssen van Mobillion over de campagne: “Door het toenemend gebruik van mobiel internet en video zie je dat veel bedrijven deze middelen willen inzetten bij hun arbeidsmarktcommunicatiecampagnes. Het voordeel van recruitment via berichten op de mobiele telefoon is dat mensen heel persoonlijk benaderd worden met vacatures, zonder dat anderen daar direct iets vanaf hoeven te weten. Vooral wanneer er een jonge doelgroep aangesproken moet worden, is deze vorm van recruitment erg geschikt. We zien dan ook steeds meer vraag naar onze mobiele marketing tools bij dit soort wervingscampagnes.”
<< Home