Mobillion zet mobile marketing expertise in bij recruitmentcampagne 'Get a Real Job'

maandag 9 maart 2009

 

Extra info


Hotlinks
-
Website Get a Real Job
-
Website Mobillion
-
Website HVL - TBI
- Website Gleijm van der Waart


Foto’s
Mobillion_Get_A_Real_Job.jpg 

Klik hier voor het opvragen van hoge resolutie afbeelding

 


Voor meer informatie:
Mobillion
Marc Schoutens
Tel:  0318 648 833
marc.schoutens(at)mobillion.nl

If then
Mark Martens
Tel: 0486 42 10 32
Mark(at)ifthen.nl


Gleijm van der Waart
John Kunenborg
Tel: 040 2949645
j.kunenborg(at)gvdw.nl


Whizpr
Yvon Reitsma
Tel: 0317 410 483
mobillion(at)whizpr.nl


Over Mobillion
Mobillion is een specialist op het gebied van mobile en social media. Het bedrijf ontwerpt, ontwikkelt en beheert mobiele diensten en internetomgevingen voor profit en non-profit organisaties. De oplossingen zijn er op gericht om de communicatie en interactie tussen mensen onderling (communities), tussen bedrijven en klanten (marketing) en tussen overheid en burgers te vergroten en te versterken. Alle oplossingen zijn gebaseerd op in-house ontwikkelde producten en tools op gebied van SMS, MMS, 0800/0900, mobile marketing en social media. Binnen de geboden oplossingen worden de mogelijkheden van de mobiele telefoon en internet optimaal benut. Mobillion B.V. heeft 26 medewerkers en is 100%-deelneming van Telegraaf Media Groep N.V. Voor meer informatie: www.Mobillion.nl

Over If then
 If then realiseert internet projecten waarbij de nadruk ligt op conceptualisering en design. Voor meer informatie: www.ifthen.nl

Over Gleijm van der Waart
Gleijm & van der Waart is een bureau voor merkcommunicatie en creëert duurzaam merkvoorkeur voor haar klanten door sterke merken en vruchtbare klantrelaties te bouwen. Voor meer informatie: www.gvdw.nl.


Over HVL B.V.
HVL is een techniekbedrijf, dat als systeemintegrator alle technische installaties en bewegwijzering voor gebouwen en productielocaties voor zijn rekening neemt. HVL biedt de opdrachtgever totaaloplossingen, van ontwerp tot en met realisatie en service & onderhoud. Daarnaast adviseert HVL op het gebied van diverse specialismen. HVL is een zelfstandige dochter van TBI Holdings B.V.  en heeft vestigingen in Eindhoven, Nijmegen, Maastricht, Dordrecht en Gorinchem. Bij HVL werken ongeveer 700 medewerkers. Voor meer informatie: www.hvl.nl of www.getarealjob.nl.

Ede, 9 maart 2009 – Mobillion zet zijn expertise op het gebied van mobile marketing in bij de recruitmentcampagne ‘Get a Real Job’. De campagne is ontwikkeld met als doel het grote aantal vacatures bij system integrator HVL - TBI techniek sneller te kunnen invullen.

Via de campagne-site www.GetaRealJob.nl, ontwikkeld door Gleijm & van der Waart en uitgevoerd door webdesign bureau If Then, is het nu mogelijk mensen met een ‘ingedutte carrière’ een korte video als MMS-bericht te sturen. Na het bekijken van het filmpje ziet de geïnteresseerde een link naar een mobiele website. Op de mobiele website (mobile.GetaRealJob.nl) staan vacatures en is het mogelijk om daar direct op een vacature te reageren. De techniek voor het versturen van MMS en de mobiele website zijn door Mobillion ontwikkeld. Voor het beheer van de mobiele website wordt Mobile Site Manager van Mobillion ingezet.

Daisy van den Brand, Hoofd Communicatie &Marketing van TBI: “Het is voor ons lastig om aan goed technisch personeel te komen. Daarom hebben we deze recruitmentcampagne opgezet, waarbij we innovatieve technologie inzetten om mannen en vrouwen tussen de 18 en 35 met een technische opleiding aan te spreken. De campagne loopt nu een half jaar en we zijn tevreden over de resultaten. Onze naamsbekendheid is aanzienlijk verhoogd en we hebben al een flink aantal vacatures kunnen invullen.” 

John Kunenborg van Gleijm & van der Waart: “Bij de ontwikkeling van de wervingscampagne hebben we rekening gehouden met de jongere werknemers, een doelgroep waarop HVL zich richt. We hebben een concept ontwikkeld met de intentie de doelgroep eens flink wakker te schudden. Dit doen we aan de hand van foto’s van schreeuwende vrouwen en een man, ondersteund met de kreet: GET A REAL JOB! In de uitrol is gekozen voor een crossmediale aanpak met posters, abri’s en boomerangkaarten om zoveel mogelijk traffic naar de website te genereren. De tools van Mobillion zorgen voor de innovatieve technologie, die HVL graag wilde inzetten."

Roel Linssen van Mobillion over de campagne: “Door het toenemend gebruik van mobiel internet en video zie je dat veel bedrijven deze middelen willen inzetten bij hun arbeidsmarktcommunicatiecampagnes. Het voordeel van recruitment via berichten op de mobiele telefoon is dat mensen heel persoonlijk benaderd worden met vacatures, zonder dat anderen daar direct iets vanaf hoeven te weten. Vooral wanneer er een jonge doelgroep aangesproken moet worden, is deze vorm van recruitment erg geschikt. We zien dan ook steeds meer vraag naar onze mobiele marketing tools bij dit soort wervingscampagnes.”