Acronis start online community voor partners

donderdag 15 januari 2009

Uitbreiding partnerprogramma verbetert verkoopondersteuning

Amsterdam, 15 januari 2009 - Acronis opent een online partnerportal om
resellers en distributeurs doorlopend te ondersteunen met verkooptools. De
portal biedt 24 uurs toegang tot alle sales- en marketingmaterialen en
technische ondersteuning. Daarnaast wordt het partnerprogramma uitgebreid.

De online community is toegankelijk voor alle Acronis partners en
gecertificeerde resellers. De portal helpt bij het genereren van leads,
biedt trainingsmogelijkheden en de gelegenheid om verkoopkansen online te
registreren.

De technische ondersteuning wordt vorm gegeven door een online
vragenformulier en een kennisbank die inzicht geeft in Acronis en zijn
oplossingen. Daarnaast is er een partner-hotline geopend tijdens kantooruren
en vindt ondersteuning plaats via e-mail.

Uitbreiding partnerprogramma
Vorig jaar introduceerde Acronis het ACE-programma (Acronis Certified
Engineer) om de partner van de juiste expertise te voorzien. Het
ACE-certificaat geeft aan dat de partner over voldoende technische kennis
beschikt om uiteenlopende implementaties te verzorgen en zowel pre- als
post-sales ondersteuning kan bieden.

Naast het ACE-programma introduceert Acronis nu een vernieuwd
partnerprogramma om distributeurs en resellers overzichtelijker in te delen.
Het Acronis Channel Partner Programme helpt met trainingen en materialen om
omzetkansen te benutten en te vergroten, omzetdoelstellingen te behalen en
nieuwe businesskansen te genereren. Op technisch niveau profiteren partners
van pre-sales ondersteuning, technische hulp en support met grotere
prioriteit.

Het Channel Partner Programme bestaat uit drie niveaus. Acronis Software
Partners hebben toegang tot online technische ondersteuning, sales- en
marketingmaterialen en een vermelding op de website. Een Acronis Certified
Partner krijgt uitgebreide salestrainingen, technische certificering en
toegang tot gezamenlijke marketingbudgetten en heeft de regional channel
manager als direct aanspreekpunt. Een Acronis Enterprise Solutions Partner
profiteert van specifieke ondersteuning van Acronis bij pilot-projecten.

Dirk Raeymaekers, channel manager voor Benelux: "We hebben in relatief korte
tijd veel groei doorgemaakt in de Benelux, en dit is vooral te danken aan
onze partners. Dit jaar zullen we voor de flinke uitdaging staan deze groei
vast te houden en verder uit te breiden. Hiervoor willen we dan ook
investeren om onze kanaalpartners van de juiste middelen te voorzien om die
doelstelling te halen."

De voordelen van de Acronis EMEA Partner Portal zijn onder andere:
- Een centraal punt voor alle partner tools
- 24x7 online informatie die regelmatig wordt aangevuld
- Speciale partner hotline en e-mail
- Sales-materiaal, productdocumentatie en whitepapers
- Marketingprogramma's en afbeeldingen, inclusief Acronis en partnerlogo's,
banners, etc.
- Toegang tot online trainingen en Certification Centre
- Mogelijkheid om een supportaanvraag online in te dienen