Hippo behaalt derde plek in Emerce imagolijst

maandag 22 december 2008

Amsterdam, 22 december 2008 – Hippo heeft een derde plek behaald in de
CMS-categorie (content management systeem) van de Emerce 100, de jaarlijkse
opsomming van de beste e-business naar aanleiding van een imago-onderzoek,
uitgevoerd door TNS NIPO. De criteria voor het samenstellen van de lijst
zijn vakinhoudelijke kennis, prijs-kwaliteitverhouding, betrouwbaarheid en
de flexibiliteit van het bedrijf.

De Emerce 100 is dit jaar in twintig categorieën verdeeld. De meewerkende
respondenten wordt gevraagd naar ervaringen met de bedrijven en het beeld
wat ze daarbij hebben. Het is dus geen naamsbekendheidonderzoek, waardoor
sommige spelers ontbreken die weliswaar qua naam bekend zijn, maar op de
criteria slechter scoorden. Vorig jaar werd Hippo ook opgenomen in de lijst.
De Nederlandse leverancier van open source enterprise content management en
portal-software, haalde toen een zevende plek in de categorie webmanagement
software.

Jeroen Verberg, commercial directeur van Hippo: "We zijn erg trots op onze
derde plek in de CMS-categorie van de Emerce 100. Onze notering in de
Deloitte Fast 50 eerder dit jaar gaf aan dat we het financieel heel goed
doen. De benoeming in de Emerce 100 betekent dat we die groei ook nog eens
realiseren door het leveren van kwaliteit. Een mooier compliment kun je
eigenlijk niet krijgen."