Mobillion start samenwerking met Digitaal Communicatie Lab Arnhem

woensdag 17 december 2008

Cursisten leren digitale communicatie inzetten in marketingmix

 

Ede, 17 december 2008 – Mobillion gaat samenwerken met het nieuwe Digitaal Communicatie Lab in Arnhem van Marketingfacts oprichter Marco Derksen. In het Digitaal Communicatie Lab worden praktische digitale communicatie cursussen gegeven voor specialisten uit diverse branches. Mobillion wordt sponsor van het Digitaal Communicatie Lab en daarnaast zullen cursisten gaan werken met diverse tools voor nieuwe media die door Mobillion ontwikkeld zijn. 

 

Cursisten zullen onder andere leren waarom en hoe ze mobile marketing, online video en social media tools in kunnen zetten in de marketingmix van hun bedrijf. Vervolgens leren ze met de mobile marketing tools, social media tools en de online video producten van Mobillion hoe ze concreet een campagne op dit gebied kunnen opzetten.

 

Over de trainingen

De trainingen van het Digitaal Communicatie Lab Arnhem zijn maatwerk en zullen worden aangepast afhankelijk van de branche waarin de cursist werkzaam is. Cursisten kunnen specialisten zijn uit diverse branches waaronder communicatie, journalistiek, onderwijs en gezondheidszorg. Cursussen duren in principe de hele dag. Per dag kunnen maximaal acht personen getraind worden.

 

Hanneke van Stokkom, Managing Director van het Digitaal Communicatie Lab Arnhem: “De bladen staan vol met verhalen over nieuwe media, maar in onze contacten met bedrijven kwamen we erachter dat het bij veel bedrijven toch onduidelijk is hoe nieuwe media nu concreet in te zetten zijn. En dan werkt het toch het beste om dat zelf te ervaren. We hebben gekozen voor een samenwerking met Mobillion omdat ze een aantal handige tools in huis hebben waarmee onze cursisten snel aan de slag kunnen.”

 

Marc Schoutens, Algemeen Directeur bij Mobillion: “Bij Mobillion proberen we altijd producten te ontwikkelen die gebruiksvriendelijk zijn en eenvoudig inzetbaar voor marketingacties in organisaties. Dat cursisten die in de praktijk willen ervaren wat nieuwe media voor ze kunnen betekenen in een dag kunnen leren hoe om te gaan met  onze gebruiksvriendelijke tools is hiervan een mooie bevestiging.”