Alfa Accountants & Adviseurs stapt samen met e-office in het nieuwe werken

woensdag 12 november 2008

Digitale werkomgeving ingericht op basis van behoeftes medewerkers en klanten

 

Houten, 12 november 2008 - e-office, human software organisation en specialist in het optimaliseren van digitale werkomgevingen voor professionals, adviseert Alfa Accountants en Adviseurs bij het ontwikkelen van een digitale werkomgeving; Mijn Alfa. ‘Mijn Alfa’ is gebaseerd op de principes van het nieuwe werken, waarin de organisatiecultuur en de fysieke en digitale werkomgeving aangepast zijn aan de eisen van deze tijd. Het doel van ‘Mijn Alfa’ is een werkomgeving te creëren waarin medewerkers en klanten optimaal en transparant met elkaar kunnen samenwerken.

 

De pilotfase rond de interne digitale werkomgeving, op basis van Microsoft Office Sharepoint 2007 en Microsoft Office Communications Server 2007, is inmiddels met succes afgerond. Begin 2009 wordt ‘Mijn Alfa’ uitgerold over dertig vestigingen. De ruim 800 professionals zullen door het inzicht in bereikbaarheid en beschikbaarheid van collega’s eenvoudiger samenwerken. Daarnaast besparen ze tijd, omdat informatie eenvoudiger terug te vinden is. In de zomer van 2009 wordt ‘Mijn Alfa’ ingericht voor externe klanten. Dan heeft de klant direct toegang tot zijn eigen documenten, zoals financiële gegevens, en hoeft hij niet eerst contact op te nemen met zijn adviseur contact.

 

“De meeste klantportalen zijn ingericht op de belevingswereld van de accountant. Met ‘Mijn Alfa’ willen we een portaal creëren dat écht is ingericht op de behoeftes van de klant”, aldus Jan Lasschuit, projectleider bij Alfa Accountants en Adviseurs. “We hebben daarom een onderzoek gedaan naar de wensen voor een portalsite onder onze klanten. Daaruit bleek dat zij graag volledig inzicht willen in de activiteiten rond de diensten die wij hen leveren. De vraag hoe transparant we willen zijn naar onze relaties toe, stuitte binnen Alfa op wat discussie. We besloten eerst zelf ervaring op te doen met deze nieuwe manier van werken en dit te gebruiken als startpunt voor de bouw van het klantportaal. Het doel is dat alle kennis en informatie straks eenvoudig te benaderen is voor medewerkers en klanten.”

 

“Alfa is op zoek naar de nieuwe generatie accountant. Deze jonge mensen zoeken een werkgever die helemaal is ingericht op het werken in de 21e eeuw. Als kennisintensieve organisatie ziet Alfa eveneens dat het nieuwe werken nodig is om de voorsprong op de concurrentie te behouden”, aldus Menno Windsma, directeur van e-office Microsoft. “Naast een digitale werkomgeving bieden zij medewerkers ook flexibele werkplekken en werktijden. Wij begeleiden Alfa bij het trainen van de medewerkers zodat zij zo efficiënt mogelijk gebruikmaken van hun digitale werkomgeving. Daarnaast adviseren wij hen ten aanzien van de organisatorische omslag die nodig is in het nieuwe werken.”

 

Bijeenkomst ‘Het Nieuwe Werken Live’

Tijdens de bijeenkomst ‘Het Nieuwe Werken Live’ op 20 november a.s. presenteert Fou-Khan Tsang, CIO Alfa Accountants & Adviseurs, welke voordelen van het nieuwe werken zij zien voor de zakelijke dienstverlening. Hij zal ingaan op de ervaringen van organisatie met het nieuwe werken. Hoe zij aankijken tegen het nieuwe werken. Hoe dit past binnen hun organisatie. Welke stappen zij gaan nemen. Welke uitdagingen zij tegenkomen. En waarom vertrouwen in medewerkers belangrijk is voor het slagen van het nieuwe werken.

 

Het Nieuwe Werken Live wordt georganiseerd door Microsoft Gold Certified Partners e-office en Macaw op 20 november 2008 vanaf 10.00 uur. Tijdens de bijeenkomst presenteren zij het nieuwe werken op een innovatieve manier, waarin de mogelijkheden van deze nieuwe manier van werken kan worden ervaren. Naast de interessante case van Alfa Accountants, is Het Nieuwe Werken Live extra bijzonder door de vorm van presenteren. De bijeenkomst wordt vanaf twee locaties georganiseerd, virtueel met elkaar verbonden via Microsoft Office Live Meeting en de Microsoft Roundtable. Zo ervaren de bezoekers van het event direct de voordelen van Unified Communications.

Meer informatie over deze bijeenkomst vindt u hier. Pers kan zich aanmelden voor deze bijeenkomst via e-office(at)whizpr.nl.