Cmotions onderscheiden met SAS partner excellence award

donderdag 25 september 2008

Huizen, 25 september 2008 - SAS, leverancier van business intelligence- en
analytische oplossingen heeft afgelopen woensdag op haar jaarlijkse forum de
SAS partner excellence award uitgereikt aan Cmotions.

Cmotions, een innovatieve consultancyorganisatie gespecialiseerd in
klantwaardemanagement en databasemarketing-vraagstukken, kreeg de
Nederlandse partner award voor de churn-preventieoplossing die zij met SAS
9-technologie ontwikkelde voor een Nederlandse energieleverancier. De
organisatie kan hiermee klanten met een hoge churn-kans identificeren en
benaderen met gerichte marketingacties. Hierdoor worden klanten langer
behouden en neemt de klantwaarde toe.

Gerichte marketingacties
"Sinds 2004 is de Nederlandse energiemarkt geliberaliseerd", zegt Nico
Kuijper, partner bij Cmotions. "Deze geliberaliseerde markt en de sterke
nationale en internationale concurrentie, leiden er toe dat jaarlijks vijf
tot tien procent van de huishoudens overstappen naar een andere leverancier.
Door gebruik te maken van SAS-technologie helpen wij energieleveranciers bij
het voorspellen van de churn-kans van hun klanten. Zo kunnen ze doelgerichte
acties opzetten om de uitstroom van hoogwaardige switchgevoelige klanten te
beperken."

Over de award
"Het is de eerste keer dat we de partner excellence award in Nederland
uitreiken", zegt Bert Boers, regional director Frankrijk en Benelux bij SAS.
"Cmotions heeft zich onderscheiden door haar succesvolle oplossing voor de
energiemarkt. Het toont aan dat SAS-technologie ondersteunt bij het oplossen
van bedrijfsproblemen. Met deze award willen we onze partners stimuleren
onze software te combineren met hun specifieke kennis en ervaring. SAS
ondersteunt haar partners hierin met onder andere opleidingen."