Cisco breidt collaboration-portfolio verder uit

woensdag 24 september 2008

Open collaboration- portfolio integreert Cisco Unified Communications,TelePresence en Cisco WebEx

Amsterdam, 24 september 2008 — Cisco breidt zijn collaboration-portfolio verder uit met nieuwe Unified Communications- en TelePresence-functionaliteit en WebEx Connect, een nieuw Software as a Service (SaaS)-platform dat presence, instant messaging, webmeetings en team spaces integreert met zowel traditionele als web 2.0-bedrijfsapplicaties. Het nieuwe portfolio ondersteunt bedrijven bij het versnellen van bedrijfsprocessen en innovatietrajecten, en het verhogen van de productiviteit.

Met Cisco’s collaboration-portfolio kunnen medewerkers met elkaar communiceren en samenwerken met iedere applicatie en vanaf ieder willekeurig apparaat. Het portfolio is te integreren met bestaande IT-infrastructuren, bedrijfsapplicaties, communicatie-apparatuur en webgebaseerde diensten.

Cisco Unified Communications Release 7.0
Voor het versneld inzetten van Cisco Unified Communications moeten bedrijven kunnen voortbouwen op hun bestaande infrastructuur. Unified Communications System Release 7.0 bevat daarom diverse mogelijkheden om de integratie met oplossingen van derde partijen of andere leveranciers eenvoudiger te laten verlopen. De nieuwe versie bevat verbeteringen aan de applicatie-ontwikkelomgeving en maakt verdere integratie mogelijk met desktopproducten van IBM en Microsoft.

Cisco Unified Mobile Communicator ondersteunt nu mobiele apparatuur die is uitgerust met Windows Mobile-, Symbian- of Blackberry-besturingssystemen. Systeem- en beheerkosten zijn met deze versie verder te verlagen door het opschalen van Cisco Unified Presence naar dertigduizend gebruikers en Cisco Unity naar vijftienduizend gebruikers op één enkele server. www.cisco.com/go/unifiedworkspace

Cisco TelePresence Expert on Demand
Cisco TelePresence Expert on Demand maakt het voor klanten mogelijk via de videovergadertechniek TelePresence, en met één druk op te knop, een expert in te schakelen die de klant ‘face-to-face’ kan voorzien van service op maat. Bij Cisco TelePresence is de ervaring zo levensecht dat klanten snel vergeten dat hun gesprekspartners niet in dezelfde ruimte zitten. Organisaties kunnen hiermee hun klantenservice verder professionaliseren. Zo zou een bank op ieder filiaal klanten kunnen voorzien van ‘persoonlijk’ advies via TelePresence Expert on Demand en zo tegelijkertijd hun hoogopgeleide experts optimaal inzetten. Dit geeft organisaties de mogelijkheid hun schaarse resources of expertise zo efficiënt mogelijk in te zetten, onafhankelijk van de locatie waar de experts nodig zijn. http://cisco.com/en/US/products/ps7060/index.html

Cisco WebEx Connect
Cisco WebEx Connect is een op cloud computing gebaseerd platform voor collaboration binnen bedrijfsomgevingen. WebEx Connect bevat een aantal standaardapplicaties waaronder enterprise instant messaging, team spaces, documentbeheer, agendafunctionaliteit en wikis, die te combineren zijn met widgets van derde partijen die zijn gebouwd op basis van open Application Programming Interfaces (API’s). Zo wordt het voor bedrijven mogelijk om vanuit één werkomgeving samen te werken met diverse in- en externe partijen. Uitgebreide administratieve controlemechanismen zorgen ervoor dat wordt voldaan aan bedrijfseisen, beveiligingseisen en wettelijke regelgeving, zodat bedrijven veilig kunnen samenwerken. WebEx Connect werkt met Cisco Unified Communications zodat er naadloze communicatie kan plaatsvinden binnen een mashup, een webapplicatie waar gegevens uit meerdere bronnen gecombineerd worden gepresenteerd. http://www.webex.com/go/connect_tour

“Collaboration is de volgende fase van het internet en het middelpunt van deze nieuwe fase is het netwerk”, zegt Don Proctor, senior vice president van de softwaregroep van Cisco. “Ons netwerkplatform gebruikt open standaarden om belangrijke collaboration-protocollen zoals presence, instant messaging, call control en policies toegankelijk te maken voor een breed scala aan apparatuur en applicaties. Het Cisco collaboration-portfolio maakt het mogelijk naadloos samen te werken, of het nu gaat om een simpel tekstberichtje of een uitgebreide TelePresence-sessie.”

Ontwikkelomgeving
Cisco voorziet in een ontwikkelomgeving gebaseerd op open standaarden, waaronder web 2.0 tools en API’s:
• Cisco Unified Applications Environment (CUAE) om webapplicaties beschikbaar te maken voor Cisco IP-telefoons.
• Cisco Applications eXchange Platform (AXP) om de capaciteiten van een router ook beschikbaar te stellen aan applicaties op bijkantoren.
• Cisco Adaptive Security Appliance 8.0(4): voorziet in een open, veilige basis die het voor iedereen in elke werkomgeving mogelijk maakt verbinding te maken en te communiceren.
• Cisco WebEx Connect om bedrijfsapplicaties, webtools en team spaces samen te brengen.

Beschikbaarheid
Cisco Unified Communications System Release 7.0 en Cisco TelePresence Expert on Demand zijn per direct beschikbaar. WebEx Connect is momenteel beschikbaar als desktop- en webbased client; de ondersteuning van mobiele clients is beschikbaar vanaf begin 2009.

Het volledige, Engelstalige bericht is te vinden in de Cisco Newsroom: http://newsroom.cisco.com/dlls/2008/prod_092408.html