Cisco biedt een kijkje in leven van beroemdheden met de webserie 'Digital Cribs'

maandag 22 september 2008

Amsterdam, 22 september 2008 - Cisco kondigt een nieuwe online serie aan,
genaamd Digital Cribs. Deze serie biedt kijkers inzicht in de manier waarop
beroemdheden uit de internet-, entertainmentbranche of sportindustrie omgaan
met technologie in hun dagelijks leven. Naast de serie roept Cisco
aankomende filmmakers op hun eigen aflevering te maken, waarin
consumententechnologie op verrassende wijze wordt toegepast. De top tien
winnende filmpjes, geselecteerd door Cisco en Filmaka, ontvangen ieder een
geldbedrag van 7500 dollar. De bezoekers van de site kunnen ook stemmen. De
top tien publiekswinnaars ontvangen ieder 5000 dollar.

De serie 'Digital Cribs' heeft als doel het mysterie van technologie te
ontrafelen en de conversatie op te starten over hoe consumententechnologie
bijdraagt aan een digitale levensstijl. Op de "Digital Cribs"-website staat
ook een aantal afleveringen, die een beeld geven van de dagelijkse
beslommeringen van de sterren thuis en tijdens hun werk. Tevens biedt de
site de mogelijkheid te communiceren met de deelnemende 'celebs' voor meer
achtergrondinformatie over hun bezigheden.

Daarnaast krijgen aankomende filmmakers van over de hele wereld via Cisco de
mogelijkheid zelf een aflevering te maken en daarmee een geldbedrag te
winnen. De winnende aflevering wordt op de 'Digital Crib'-website vertoond.
Deze filmpjes laten zien hoe mensen van diverse pluimage technologie op een
nieuwe, maar vooral opvallende manier in hun dagelijks leven toepassen.

Ken Wirt, vice president, Consumer Marketing van Cisco: "Consumenten hebben
vandaag de dag talloze nieuwe mogelijkheden om technologie te gebruiken in
hun dagelijks leven. Denk bijvoorbeeld aan het gemak waarmee tegenwoordig
contact wordt onderhouden met familie en vrienden van over de hele wereld en
het delen van digitale content wereldwijd. 'Digital Cribs' helpt bij de
beeldvorming van wat mensen al ervaren in hun eigen leefomgeving."

Op 9 september jl. startte Filmaka met de ontwikkeling van een aantal korte
non-fictie films. Filmaka is een mondiale digitale entertainment studio en
creatieve gemeenschap voor aankomende filmmakers, De eerste drie online
afleveringen volgen NBA-basketbalster Shane Battier van de Houston Rockets,
videoblogger Megan Asha en videomaker Lincoln Schatz. Nieuwe webafleveringen
worden iedere drie maanden gedurende het hele jaar uitgebracht.

Voor de laatste afleveringen bezoek de website www.DigitalCribs.com.