Gratis rijles aanvragen via narrowcasting en mobile marketing

donderdag 28 augustus 2008

Mobillion en Librium.TV ontwikkelen nationale campagne voor rijschoolhouders

Ede, 28 augustus 2008 – Mobillion gaat in samenwerking met Librium.TV, specialist in out of home-televisie een nationale campagne ondersteunen voor negenendertig bij de BOVAG aangesloten rijschoolhouders. Doel van de campagne is het promoten van  rijscholen onder hun doelgroep zodat deze rijlessen gaan nemen.

Consumenten krijgen via digitale schermen op diverse drukbezochte plekken, zoals McDonald’s en het openbaar vervoer, een commercial van twintig seconden te zien, waarin de voordelen van een bij de BOVAG aangesloten rijschool worden toegelicht. Het gaat om een landelijke campagne, waarbij de rijschool op regionaal of zelfs op lokaal niveau kan adverteren.

Mensen die naar aanleiding hiervan geïnteresseerd raken in rijles, kunnen de naam van de rijschool sms’en en krijgen dan een gratis rijles aangeboden. Mobillion zorgt ervoor dat de respondent een sms retour krijgt en dat het ontvangen sms-bericht terecht komt bij de rijschoolhouder. In dat e-mailbericht staan de contactgegevens, waarna de rijschoolhouder direct contact kan opnemen om een afspraak in te plannen. De campagne loopt een jaar en gedurende die periode zullen vier verschillende commercials te zien zijn. De opbrengst van de retour sms wordt door Librium.TV en de Bovag geschonken aan het Ronald McDonald kinderfonds.

Mobillion is één van de marktleiders in Nederland op het gebied van sms en biedt tools voor de realisatie van sms / mms / 090X diensten, mobile marketing concepten en social media websites. Bij alle oplossingen worden de mogelijkheden van de mobiele telefoon en internet optimaal benut.