Whizpr ondersteunt publiekscampagne Less Feels Better

maandag 25 augustus 2008

Minder consumeren maakt gelukkiger

http://www.lessfeelsbetter.net
http://driving.lessfeelsbetter.net
http://speeding.lessfeelsbetter.net  

Wageningen, 25 augustus 2008 – PR-bureau Whizpr ondersteunt een jaar lang
kosteloos de publiekscampagne Less Feels Better, een initiatief van
reclamebureau Artmiks. De campagne beoogt zoveel mogelijk mensen bewust te
maken van het feit dat vermindering van consumptie een beter gevoel geeft.
Minder eten, minder vaak de auto nemen, minder hard rijden, minder printen
en minder geld uitgeven resulteert in een goed gevoel en beschadigt onze
planeet een stuk minder.

"De huidige economie is gebaseerd op groei. Als je succesvol bent koop je
meer, gebruik je meer, heb je meer. Helaas doet al dit 'meer' onze planeet
niet veel goeds: het heeft onophoudelijke druk op energiebronnen en het
ecosysteem tot gevolg", zegt Marco de Boer, directeur van Artmiks. "Ons doel
is onze eigen creativiteit en die van de mensen met wie wij dagelijks privé
en zakelijk te maken hebben, aan te spreken om zoveel mogelijk mensen te
bereiken. Veel berichtgeving over het terugbrengen van de vervuiling van de
planeet is zo negatief, gericht op wat we zouden moeten, waardoor je er op
slag geen zin meer in hebt. Wij zijn er van overtuigd dat het voor onszelf
beter is om te minderen en dat het daarbij ook nog leuk is om niet alsmaar
bezig te zijn met meer, meer, meer. Uit onderzoek blijkt dat je daar alleen
maar ongelukkig van wordt, en dat gun je toch niemand?".

De Less Feels Better campagne is gestart tijdens het jaarlijkse Cannes Lions
Festival, waar USB-polsbandjes zijn uitgedeeld onder creatieven met daarop
de logo's en het volledige campagnemateriaal. Artmiks hoopt reclamebureaus,
ondernemingen en individuen wereldwijd aan te zetten op een creatieve manier
Less Feels Better lokaal te steunen. Originele deelprojecten in binnen- en
buitenland motiveren mensen te minderen en zich daardoor beter te voelen, zo
zijn momenteel stickers in omloop voor 1- en 2-euromunten met de tekst
Spending Less Feels Better. Iedereen kan een eigen deelproject starten en
ondersteunen met een mini-website op www.lessfeelsbetter.net, de
campagnesite die ook campagnemateriaal, logo's en virale middelen biedt.

Driving Less Feels Better
Momenteel loopt de online awareness campagne over CO2-uitstoot als gevolg
van autorijden, ondersteund door media adviesbureau Kobalt. De bezoeker van
de website www.driving.lessfeelsbetter.net berekent op eenvoudige wijze de
gemiddelde CO2 uitstoot van zijn autogebruik en kan deze uitkomst vervolgens
vergelijken met bekenden, andere steden in Nederland en het landelijke
gemiddelde. Iedereen krijgt zijn eigen kleine CO2 uitstoot-label dat
gebruikt kan worden op persoonlijke sites als MySpace en Hyves. De site
geeft bovendien 'oplossingen met een knipoog' voor het minder rijden en
minder vervuilen.

Speeding Less Feels Better
Op 24 september 2008 start de campagne Speeding Less Feels Better. In de
wijk Jeugdland in Amsterdam Noord verschijnen op straat CSI-achtige
tapelijnen van fictieve slachtoffers als gevolg van te hard rijden, ook deze
met een knipoog. Zo wordt bijvoorbeeld een aangereden fiets als
verkeersslachtoffer uitgetekend. Elke wijk in Nederland kan meedoen en
materiaal downloaden van de website, kijk voor meer informatie op
www.speeding.lessfeelsbetter.net.

De deelcampagnes die binnenkort starten zijn Eating Less Feels Better en
Printing Less Feels Better.