Volkskrant Banen geeft lezers ruimte op Abri's
dinsdag 10 juni 2008
Originele (zelf)promoties op hightech telefooncel
Amsterdam, 10 juni 2008 – Volkskrant Banen geeft vier lezers de vrije hand
om een eigen infopaneel te maken. De vier zijn winnaar van een grootscheepse
speurwedstrijd georganiseerd ter gelegenheid van de honderdste Volkskrant
Banen. De in te richten infopanelen zijn zogeheten CityCells. Dit is een
nieuw ontworpen hightech KPN-telefooncel met twee verlichte reclamepanelen
op Abri-formaat. De CityCells staan op plekken die door veel mensen gezien
worden.
Actie
Op 11 maart 2008 verscheen de honderdste editie van Volkskrant Banen. Dit
was aanleiding om abonnees een mail te sturen met de boodschap dat er
honderd doosjes door het land waren verspreid. In elk doosje zat een code
die overeenkwam met een cadeau. Door deze code in te vullen op de actiesite
werd bekend welk cadeau iemand had gewonnen. Op een speciale actiesite kon
met Google Maps gekeken worden waar de doosjes zich bevonden en welke al
gevonden waren. Lezers zochten die dag massaal naar de cadeaus. Vier
winnaars mochten zichzelf een week lang promoten in een CityCell. Deze
infopanelen worden ter beschikking gesteld door Hillenaar en zijn van 9 tot
en met 15 juni in Breda en Utrecht te zien.
De winnaars
De prijswinnaars die de mogelijkheid krijgen om een week lang iets of
iemand via een infopaneel te promoten, leveren zeer uiteenlopende uitingen.
Jelmer ten Hoeve (fotograaf) wil via de CityCell zijn 360° foto's van
Utrecht promoten. Edith van Nispen wil via de songtekst die haar man in 2004
voor haar schreef, laten zien hoe mooi liefde kan zijn. Michael Mannaert wil
met de boodschap 'Maakt Multiple Sclerose (MS) jou klein of maak JIJ ms
klein' meer aandacht voor MS en de MS-oefenpraatgroep in Breda. Als laatste
zet Merijn Bellekom het infopaneel in om mensen te lokken naar de Cambridge
Bar in Utrecht.
Quinty Danko, hoofdredacteur van Volkskrant Banen: "Wij vertellen onze
lezers voortdurend hoe de wereld van het werken eruit ziet. Hoe bouw je aan
je carrière en hoe besteed je je tijd zo goed mogelijk. Vier lezers hebben
nu carte blanche gekregen om op mooie locaties in het land, iets of iemand
te promoten. Daar krijg je natuurlijk zelden kans voor. Het is leuk om te
zien dat er heel verschillende doelstellingen zijn gekozen."
<< Home