Mobile Marketing slaat in als een bom

dinsdag 3 juni 2008

Mobillion bewijst effectiviteit van mobile marketing met campagne Mobile
Marketing Bom

Ede, 3 juni 2008 - Onder het mom 'practice what you preach' heeft Mobillion,
specialist op het gebied van mobiele diensten en web 2.0-toepassingen, de
ludieke campagne 'Mobile Marketing Bom' ontwikkeld en verstuurd naar 700
reclame- en marketingbureaus. Met deze b2b-campagne, waarin de mobiele
telefoon een brug slaat tussen print en internet, toont Mobillion aan dat
mobile marketing naast innovatief, bijzonder effectief kan zijn.

Ruim 1300 personen ontvingen een zogenaamde losgeldbrief met de melding:
"Binnenkort gaat de Mobile Marketing Bom af! Wees voorbereid!" Enkele dagen
later volgde een tweede boodschap per post. "Je was gewaarschuwd. Het is
zover. De klok tikt en is niet meer te stoppen. Sms nu "BOM UIT" naar 4422
om de schade te beperken."

Maar liefst 25 procent van de ontvangers verstuurde het sms-bericht BOM UIT
en ontving een bericht terug met een speciale code voor het onschadelijk
maken van de bom. Zodra deze code werd ingevoerd op de website
www.bombrief.eu werd men direct gebeld. Vervolgens kreeg men een
geluidsfragment van een medewerker van de opruimingsdienst te horen met de
melding dat de verkeerde code is doorgegeven. Op het scherm telt de bom af
en ontploft hij uiteindelijk. Conclusie van de actie is: Mobile Marketing
slaat in als een bom!

Over de resultaten, die op 2 juni tijdens Mobile Monday werden
gepresenteerd, is Mobillion erg tevreden.
. 1333 personen ontvingen de brief
. 24,8 procent reageerden per sms op brief
. 82,7 procent daarvan bezocht de website en voerde de code in
. 94,2 procent luisterde de boodschap af
. 28 procent bekeek de mobiele site
. 2 procent liet contactgegevens achter op mobiele site

Mobillion bewijst hiermee dat mobile marketing niet hoeft te bestaan uit
ingewikkelde technische hoogstandjes. Juist laagdrempelige middelen als sms
blijken bijzonder effectief, ook voor b2b-campagnes. De campagne is te
bekijken op http://blog.mobillion.nl.