Port O'Mail introduceert e-mailvariant van 0900-telefoonnummers

woensdag 9 januari 2008

Port O'Mail, een nieuw Nederlands bedrijf, introduceert een dienst waarmee
organisaties hun klanten kunnen laten e-mailen naar een betaald e-mailadres.
Daarbij garandeert het honderd procent spamvrije e-mail. Bedrijven vragen
een e-mailadres aan (naam@0900mail.com), waarbij iedereen die naar dit
e-mailadres een bericht stuurt een door het bedrijf vastgesteld tarief
betaalt. Port O'Mail biedt hiermee een online alternatief voor betaalde
0900-telefoonlijnen van bedrijven.

Aernoud de Vries, oprichter van Port O'Mail: "Bedrijven kunnen aan bepaalde
veel gebruikte of misbruikte e-mailadressen binnen hun organisatie een
tarief koppelen. Al jaren is het vanzelfsprekend om voor een telefoongesprek
of een poststuk te betalen, dus waarom niet voor het verzenden van e-mails?
Betaalde e-mail maakt de verwerking ervan voor bedrijven beheersbaar,
kostendekkend of zelfs winstgevend. Helpdesks en callcenters hebben hiermee
een alternatief in handen voor de 0900-servicenummers die zij klanten
bieden. Ook voor bedrijven die veel spam ontvangen, kan Port O'Mail veel
voordeel opleveren."

Betere beheersbaarheid
Port O'Mail biedt verschillende producten om e-mailverkeer kostendekkend en
beheersbaar te maken. Deze producten variëren van betaalde e-mailadressen
tot de complete overname van het beheer van mailservers. Bedrijven hebben de
keus één of meerdere bestaande e-mailadressen te veranderen in een
@0900mail.com e-mailadres of hun bestaande e-mailadressen te laten routen
via het Port O'Mail-systeem. Port O'Mail maakt voor zijn mailservers gebruik
van een klimaatneutraal datacenter van Evoswitch.

Honderd procent spambestrijding
De enige manier om spam goed te bestrijden, is spammers te treffen op hun
zwakke punt. Spammers maken misbruik van het feit dat zij grote hoeveelheden
e-mail gratis kunnen versturen. Door e-mail betaald te maken, zijn spammers
niet meer geïnteresseerd in verzending naar deze adressen. Verzenders die
niet over een Port O'Mail-e-mailadres beschikken, krijgen direct een e-mail
terug dat zij een bericht versturen naar een betaald e-mailadres en dienen
dit te bevestigen. Als de verzender niet reageert of betaalt, komt zijn
e-mail niet bij de gebruiker van Port O'Mail aan. Zelfs als een spammer een
account bij Port O'Mail zou openen, is spam uitgesloten, omdat het aantal
berichten dat tegelijkertijd via het systeem verstuurd kan worden,
gelimiteerd is.

Hoe het werkt
Als iemand een bericht stuurt naar een betaald e-mailadres, krijgt hij
direct per e-mail een betalingsverzoek. De kosten voor een dergelijk bericht
stelt de eigenaar van het e-mailadres zelf vast. De klant kan snel en
gemakkelijk betalen via iDeal, Paypal of creditcard. Een verzender kan ook
e-mailtegoed aanschaffen om verzending van berichten aan meerdere betaalde
adressen nog gemakkelijker te laten verlopen. Port O'Mail keert alle
inkomsten uit e-mailadressen aan de ontvanger uit, onder inhouding van een
vast kostenpercentage van 10 procent. Uiteraard is het mogelijk bepaalde
relaties vrij te stellen van betaling middels een 'white list' die de
ontvanger zelf instelt.

Actie
De eerste 100 bedrijven die zich aanmelden voor één van de Port
O'Mail-diensten, maken hiervan een half jaar gratis gebruik.

Ook voor particulieren
Port O'Mail introduceert tegelijkertijd een spamvrije e-mail-variant voor
particulieren. Consumenten vragen een gratis Port O'Mail-e-mailadres aan
(naam@portomail.nl), waarbij iedereen die naar dit e-mailadres een bericht
stuurt, 1 eurocent betaalt aan de ontvanger of een goed doel. Het is
mogelijk bepaalde relaties vrij te stellen van betaling middels een 'white
list' die de ontvanger instelt. Voor elk verzonden bericht door de
portomail-adreshouder aan andere 'portomailers' wordt eveneens 1 cent
betaald. E-mailen naar niet-portomailers is gratis.