Oracle introduceert data management-oplossing voor retail

donderdag 17 januari 2008

Verbeteren operationele efficiëntie en versnellen productintroductie

De Meern, 17 januari 2008 – Oracle introduceert een nieuwe oplossing voor de
retailbranche, Oracle Product Information Management for Retail. Deze data
management-applicatie geeft retailers toegang tot en inzicht in centraal
opgeslagen productinformatie. Zo kunnen ze de operationele efficiëntie
verhogen en de introductie van producten en diensten over verschillende
kanalen versnellen. Daarnaast wordt de vertrouwensband met klanten versterkt
en is het mogelijk de samenwerking met zakenpartners te automatiseren.

Door de sterk veranderende industrie en uitbreiding van het aantal
afzetkanalen worden retailers gedwongen meer aandacht te besteden aan de
kwaliteit van data. Als het belang van datakwaliteit wordt genegeerd, kan
dit resulteren in het missen van verkoopkansen, verlies van marktaandeel en
ontevredenheid bij klanten.

Oracle Product Information Management for Retail integreert, standaardiseert
en synchroniseert productinformatie opgeslagen in verschillende systemen
binnen een enkele, centrale data repository. De oplossing garandeert zo de
betrouwbaarheid van de productinformatie. Dit is met name van belang voor
retailers die te maken hebben met meerdere item masters en meerdere
verkoopkanalen of organisaties die data synchroniseren met leveranciers.

"Veel retailers zien het belang van Product Information Management (PIM)
niet en zijn daardoor niet goed voorbereid op de toekomst", zegt Andrew
White, Research Vice President bij Gartner. "Om te kunnen profiteren van
bedrijfs- en technologische initiatieven zoals klantcentralisatie, business
intelligence, multi-channel integratie en SOA, moeten retailers beschikken
over een solide informatie-infrastructuur. PIM biedt een tool om een goede
fundering te leggen voor deze informatie-infrastructuur. CIO's zouden PIM zo
snel mogelijk moeten evalueren om klaar te zijn voor de toekomst."