StreamServe start bètaprogramma voor nieuwe Correspondence Management oplossing

woensdag 16 januari 2008

Oplossing biedt iedere medewerker mogelijkheid om in volume
gepersonaliseerde documenten te maken, beheren en distribueren

Capelle a/d IJssel, 16 januari 2008 – StreamServe, wereldwijd marktleider in
software-oplossingen voor Dynamic Document Composition, Management and
Delivery, start een bètaprogramma voor Correspondence Management. Deze
nieuwe webgebaseerde oplossing maakt het mogelijk documenten op te maken en
te beheren zonder tussenkomst van de IT-afdeling. Organisaties kunnen
hiermee de data, inhoud en opmaak van de correspondentie volledig dynamisch
afstemmen op de doelgroep. De klanten die deelnemen aan het bètaprogramma
zijn afkomstig uit diverse branches, zoals verzekeringen, banken, productie
en nutsbedrijven. Tot de deelnemers behoren ondermeer Agis, DSW, Cendris en
Mn Services.

"We zoeken continu naar manieren om de klanttevredenheid te verhogen en de
klantcommunicatie vanuit de gehele organisatie te verbeteren en meer te
personaliseren", zegt Bertjan Teunissen, voorzitter van de StreamServe User
Group Benelux en Procesanalist bij Agis. "Correspondence Management
ondersteunt Agis bij het stroomlijnen van de productie en distributie van
haar communicatie. Dit heeft een positief effect op onze dienstverlening,
het klantbehoud en onze omzet."

Correspondence Management ondersteunt organisaties bij het 'on the fly'
produceren van een diversiteit van documenten en bestaat uit twee
componenten: Correspondence Manager en Storyteller. Correspondence Manager
is een webgebaseerde oplossing waarmee eindgebruikers zelf documenten
creëren en beheren. Op basis van business rules wordt bepaald welke
klantspecifieke informatie in het document wordt opgenomen. Storyteller is
een Windows-applicatie voor ontwerpers. Met dynamisch gepersonaliseerde
communicatie is de distributie van documenten met up-to-date en relevante
informatie – zoals brieven, facturen, overzichten, declaratieformulieren en
interactieve online communicatie – gegarandeerd. Wijzigingen in de inhoud
zijn bovendien direct van kracht waardoor de time-to-market korter is en het
risico op 'oude' en niet relevante informatie wordt gereduceerd.

"Document output management wordt sinds jaar en dag gezien als een
back-office activiteit", zegt Chris Stone, president & CEO van StreamServe.
"In de huidige zeer competitieve markt neemt de vraag naar hogere
efficiëntie, lagere onderhoudskosten en operationele compliance echter toe.
Door de controle over documenten over te dragen aan de medewerker die
verantwoordelijk is voor de inhoud, kunnen organisaties meer persoonlijk en
relevant - en daarmee effectiever - met klanten communiceren wat beter
aansluit bij de dynamiek van de huidige organisaties."