Kodak's Graphic Communications Group kiest voor Oracle's Siebel CRM On Demand

dinsdag 15 januari 2008

De Meern, 15 januari 2008 - Kodak's Graphic Communications Group (GCG),
onderdeel van Eastman Kodak Company heeft, voor de ondersteuning van zijn
verkoopsorganisatie in Europa, Midden Oosten en Afrika (EMEA), gekozen voor
Oracle's Siebel CRM On Demand. Door de inzet van Siebel CRM On Demand wordt
het verkoopproces versneld, de dienstverlening richting klanten verbeterd en
de consistentie tussen de verschillende geografische verkoopteams
gegarandeerd. Siebel CRM On Demand is al in gebruik bij Kodak's GCG in de
Verenigde Staten en Canada.

De GCG-verkooporganisatie in EMEA is verantwoordelijk voor het aanbieden van
zijn brede portfolio aan technologieën, producten en diensten voor de
grafische communicatiemarkt. Kodak GCG beschikt na de implementatie van
Siebel CRM On Demand, welke naar verwachting op 1 mei 2008 wordt afgerond,
over een snel beschikbaar en volledig klantbeeld over alle verkoopkanalen en
klantrelaties.

"Zodra Siebel CRM On Demand volledig operationeel is voor al onze sales
teams in EMEA, zijn we in staat meer proactief en gezamenlijk onze
verkoopactiviteiten aan te pakken", zegt Ingmar Hermans, Sales Operations
Director van Kodak's Graphic Communications Group. "Vanuit een meer
analytisch perspectief bezien biedt deze oplossing ons daarnaast ook de
rapportagefunctionaliteit die we nodig hebben. Van ad-hoc rapportages over
de pijplijn, tot omzetvoorspellingen over producten, regio's of medewerkers,
Siebel CRM On Demand geeft ons direct inzicht in huidige en toekomstige
verkoopkansen."

Voordat werd gekozen voor Oracle, maakte Kodak's GCG onder andere gebruik
van Excel voor het managen van de pijplijn en potentiële leads. Iedere Kodak
Account Manager gebruikte een eigen systeem, zoals e-mails, spreadsheets en
PDA's, voor het beheer van contactinformatie. In de toekomst worden alle
contacten met bestaande en toekomstige klanten centraal beheerd. Hiermee is
deze informatie tevens beschikbaar voor alle verkoopteams in EMEA.

"Siebel CRM On Demand dient als ruggengraat voor alle Europese
verkooporganisaties van Kodak's GCG", legt Peter van Maurik, Vice President
Applications for Manufacturing bij Oracle WCE uit. "GCG kan zo op een meer
samenhangende en proactieve manier omgaan met bestaande en nieuwe klanten.
Onze oplossing is speciaal ontwikkeld voor dergelijke veeleisende situaties.
We zien uit naar de nauwe samenwerking met GCG om er voor te zorgen dat de
inzet van onze technologie hen helpt bij het halen van de gestelde
verkoopdoelstellingen."

Kodak's GCG heeft na een grondige evaluatie gekozen voor Siebel CRM On
Demand op basis van drie criteria. Allereerst de geavanceerde
functionaliteit en het uitgebreide pakket features. Ten tweede de
kosteneffectiviteit van de oplossing en als laatste was de eenvoudige
integratie en beheer doorslaggevend.