Omzet Keynote stijgt 31 procent in tweede kwartaal 2007

donderdag 3 mei 2007

Haarlem, 3 mei 2007 – Keynote, specialist op het gebied van online en mobile
business performance, maakt zijn financiële resultaten van het tweede
kwartaal eindigend op 31 maart 2007, bekend. De omzet is ten opzichte van
het tweede kwartaal in 2006 met 31 procent gestegen naar 16,7 miljoen
dollar. De nettowinst op basis van Non-GAAP is 1,4 miljoen dollar of 0,08
dollarcent per aandeel. Verder had Keynote aan het einde van het tweede
kwartaal 93.2 miljoen dollar aan liquide middelen.

Umang Gupta, CEO van Keynote: "Ons team heeft wederom sterke financiële
resultaten behaald. Onze Mobile Test & Measurement (MTM)-activiteiten
overtreffen onze verwachtingen. Verder heeft de business unit die de
prestaties van websites meet en test geheel in lijn met onze verwachtingen
gepresteerd. Na de overname van Sigos het afgelopen jaar, hebben we onze
mobiele activiteiten gecombineerd met de software van Sigos. Dit heeft
geleid tot synergie. Onze MTM-activiteiten zijn daarmee aanzienlijk gegroeid
en maken 26 procent uit van onze totale omzet."

Op 31 maart jl. had Keynote een klantenbestand van 2.650 bedrijven, tegen
2.400 klanten in het tweede kwartaal van het vorige jaar. Hiermee bedient
het de helft van de Fortune top 100 bedrijven. Keynote meet op dit moment
ruim 10.500 internetpagina's, vorig jaar waren dit er nog 9.300.

Klik hier
<http://www.keynote.com/company/press_room/releases_2007/05.01.07.html> voor
het gehele, Engelstalige persbericht.