Oracle komt met integratietool voor CRM On Demand en Siebel CRM

donderdag 28 augustus 2008

De Meern, 28 augustus 2008 – Oracle komt met een nieuwe, voorgedefinieerde
integratie tussen Oracle CRM On Demand en Siebel CRM. Hierdoor kunnen
organisaties snel en eenvoudig Oracle CRM-functionaliteit zowel on-premise
(software op eigen infrastructuur) als on-demand (software as a service) of
gecombineerd inzetten. Door de synchronisatie van klantgegevens uit Oracle
CRM On Demand met Oracle's Siebel CRM beschikken gebruikers zo over een
compleet overzicht van de sales pipeline en hebben ze de mogelijkheid om
deze informatie direct te analyseren.

Oracle CRM On Demand Integration to Siebel CRM is gebaseerd op Oracle
Application Integration Architecture en Oracle Fusion Middleware. De
voorgedefinieerde integratie reduceert risico's en voorkomt problemen die
kunnen ontstaan door een onvolledige integratie van gegevens uit de
afzonderlijke CRM-omgevingen. Daarnaast is er minder technische
ondersteuning nodig voor de koppeling van beide omgevingen dan bij een
maatwerkintegratie, hetgeen de implementatietijd aanzienlijk verkort.

"De introductie van Oracle CRM On Demand Integration to Siebel CRM is
belangrijk omdat organisaties daarmee snel kunnen profiteren van een
geïntegreerd CRM systeem", zegt Anthony Lye, Oracle Senior Vice President of
CRM. "De rijke functionaliteit van on-premise CRM en de snelle implementatie
en eenvoudig te gebruiken functionaliteit van CRM On Demand kunnen nu
gecombineerd worden."