Whizpr start PR voor Battle of Concepts
woensdag 11 juni 2008
Grootste online denktank van Nederland effectief voor innovatie en recruitment
Utrecht, 11 juni 2008 – Het online innovatieplatform www.battleofconcepts.nl kiest Whizpr voor het verder ontwikkelen van de naamsbekendheid en het onderhouden van de perscontacten.
Battle of Concepts is een online platform, bedoeld voor bedrijven en overheidsinstanties die op zoek zijn naar innovatieve ideeën en creatieve oplossingen voor allerlei soorten vraagstukken. Als tegenprestatie stellen de organisaties prijzengeld beschikbaar, te verdelen onder de beste inzendingen. Battle of Concepts bestaat nu een jaar en heeft ambitieuze groeiplannen in binnen- en buitenland. Daarvoor wil het bedrijf ook actiever communiceren over de diverse 'Battles' en de uitkomsten ervan.
Een 'Battle' is een vraagstuk van een bedrijf of overheidsinstantie. Studenten en young professionals strijden in een Battle om het beste idee en leveren hun ideeën en oplossingen aan, in de vorm van een 'Concept', een korte beschrijving van het idee. Battle of Concepts stuurt dit concept anoniem door naar de organisatie die de Battle heeft uitgeschreven. Het bedrijf kiest vervolgens de twintig beste concepten uit. De deelnemers achter deze concepten winnen prijzengeld én verdienen punten voor de 'Battle ranking'. Het prijzengeld per Battle varieert van 3.000 tot 6.000 euro. Op deze manier is het voor organisaties mogelijk om extern innovatieve ideeën te genereren en jong talent te ontdekken.
Joost Dekkers, oprichter van Battle of Concepts: "De kracht van Battle of Concepts is de combinatie van ideeën. Niet één goed idee, maar juist tientallen ideeën samen zorgen voor nieuwe inzichten. Het is onvoorstelbaar hoeveel ideeën en marktinformatie bedrijven krijgen wanneer zij verschillende studenten een SWOT-analyse laten maken en op basis daarvan een marketingconcept bedenken".
In het afgelopen jaar hebben al diverse organisaties succesvol een Battle uitgeschreven, waaronder ANWB, Fortis, Nationale Nederlanden, Eneco, War Child, ProRail, DynaByte, TNO, ABP, Movares, Heerema en de Kamer van Koophandel.
<< Home