Qurius ontwikkelt wervingsviral met passie

maandag 16 juni 2008

Veenendaal, 16 juni 2008 - Qurius, leverancier van Microsoft
Dynamics-toepassingen, heeft als onderdeel van zijn wervingscampagne 'Qurius
about Passion' een ludieke viral ontwikkeld. De Qurius carrièrecoach,
gespeeld door Peer Mascini, geeft in dit gepersonaliseerde filmpje
potentiële werknemers nuttige tips om te komen tot een juiste Work-Life
Balance. Doel van deze campagne is het rekruteren van nieuwe, gedreven
medewerkers, waarbij een link wordt gelegd tussen de 'privé' passie en een
vergelijkbare gedrevenheid op het werk.

Naast Peer Mascini zijn het de medewerkers van Qurius zelf, die deze
campagne een gezicht geven. Een drietal Qurius 'Next Top Models', te weten
een kok, duikster en bergbeklimmer, brengen hun passie in beeld en geven aan
hoe zij hun passie en het werk bij Qurius combineren.

Aansluitend op de viral organiseert Qurius per doelgroep (consultants,
ontwikkelaars en projectleiders) een aantal activiteiten dat aansluit bij de
passie van de potentiële Qurius-medewerkers, zoals een kookworkshop,
duiktraining en survivalweekend. Daarnaast mag elke sollicitant die door
Qurius wordt uitgenodigd voor een gesprek, een boek uitzoeken dat aansluit
bij zijn of haar passie. Hieruit is een eigen Qurius boeken top 10
samengesteld.

Met deze viral wil Qurius dertig nieuwe medewerkers werven. De campagne is
een opvolging van Qurius topmensen campagne in 2007, waarbij kandidaten een
weekend met bergbeklimmer Ronald Naar naar de Alpen mochten. Op de site
www.topmensen.com is meer informatie te vinden, zoals advertenties en
verhalen van medewerkers.