Oracle introduceert nieuwe Social CRM-applicatie

donderdag 12 juni 2008

Oracle Sales Prospector verhoogt productiviteit van verkopers

Shortlinks
Profit Magazine: "Web 2.0 Powers CRM for Sales": http://tinyurl.com/52b5dx
Enterprise 2.0 Conference: http://www.enterprise2conf.com/
Oracle Social CRM Applications: http://oracle.com/socialcrm

De Meern, 12 juni 2008 – Oracle breidt zijn CRM-aanbod uit met Oracle Sales
Prospector. Deze nieuwe Social CRM-applicatie zorgt sneller voor beter
gekwalificeerde leads waardoor de productiviteit van verkopers toeneemt. Met
een intuïtieve web 2.0-achtige user interface bepaalt de applicatie op basis
van kooppatronen wat het beste aangeboden kan worden aan welke potentiële
koper. 

Oracle Sales Prospector helpt verkopers zich te concentreren op de meer
productieve leads. De applicatie doorzoekt en analyseert interne systemen en
publiek beschikbare informatiebronnen. Op basis hiervan krijgt de verkoper
een aanbeveling voor de beste prospects, een overzicht van potentiële
referenties en inzicht in de aankoopkans.

Centrale opslag
Door verkoopintelligentie centraal op te slaan, krijgen verkopers toegang
tot referenties en data van anderen die eerder een deal hebben gesloten met
een vergelijkbare klant. Er wordt daarbij gekeken naar elke order van elke
klant. Hoe meer informatie er via het netwerk wordt verzameld, des te
nauwkeuriger de voorspellingen worden. Dit is tevens een incentive voor alle
verkopers. Hoe meer data ze toevoegen, des te nauwkeuriger de resultaten.

Oracle Sales Prospector is ontwikkeld met op open standaarden gebaseerde
technologie waaronder Oracle Fusion Middleware. De oplossing is beschikbaar
via het SaaS (Software as a Service)-model. Oracle Sales Prospector kan
zowel als standalone applicatie gebruikt worden of als aanvulling op een
CRM-systeem zoals Siebel CRM, Oracle CRM On Demand, Oracle E-Business Suite
en SAP.

"Elke verkoper wil graag weten wat het meest waarschijnlijke is dat zijn
klanten gaan kopen. Ze willen daarvoor echter geen complexe analyses
uitvoeren waarbij ze ook nog de hulp van IT nodig hebben", zegt Sheryl
Kingstone, Director of Enterprise Research bij Yankee Group. "Oracle Sales
Prospector presenteert deze informatie op een eenvoudig te consumeren manier
waarvoor er geen invoer van data nodig is. Het resulteert uiteindelijk in de
versnelling van lead-generatie."

"De introductie van Oracle Sales Prospector is van groot belang want het
koppelt de kracht van social computing aan de uitdagingen van verkoopteams.
De software doet dit door toevoeging aan en integratie met bestaande
bedrijfssystemen en processen. Hierdoor kunnen organisaties hun
verkoopaanpak veranderen zonder dat ze daarvoor hun hele systeem moeten
omzetten", zegt Cindi Nicolas, Senior Executive van Accenture's Sales
Tranformation practice. "We zien dat de integratie van SaaS en social
computing zorgt voor een verhoging van de productiviteit en bedrijfswaarde
bij onze klanten. Ervaring en onderzoek wijst uit dat goed presenterende
IT-organisaties twee tot drie keer sneller een SaaS-model zullen
implementeren."