DAG ligt volgens halfjaarlijkse bereikcijfers NOM op koers

maandag 17 maart 2008

DAG heeft na zeven maanden 677.000 dagelijkse lezers

Amsterdam, 17 maart 2008 - DAG maakt bekend dat in de eerste meetperiode, na
de start op 8 mei 2007, het bereikcijfer is uitgekomen op 677.000. De
resultaten zijn afkomstig van de stichting Nationaal Onderzoek Multimedia
(NOM) en hebben betrekking op het laatste halfjaar van 2007. De oplage in
het derde kwartaal van 2007 lag op 341.000 (bron: HOI). Inmiddels is de
oplage verhoogd naar 400.000.

NOM Print Monitor
Twee maal per jaar presenteert de NOM de gegevens over het bereik van
dagbladen en tijdschriften in Nederland. Aan het nieuwste onderzoek hebben
25.476 Nederlanders van dertien jaar en ouder meegewerkt. De gegevens van de
NOM zijn medebepalend voor de inzet van media door mediabureaus en
adverteerders.

Edwin Tromp, algemeen directeur van DAG Media: "In de eerste zeven maanden
van ons bestaan is bevestigd dat we 677.000 dagelijkse lezers hebben. De
concurrentie is op zijn zachtst gezegd hevig en dan is het bemoedigend dat
we in zo'n korte tijd een stevig bereik hebben opgebouwd met een gemiddelde
doorleesfactor van 2. Op basis van lezersonderzoeken hebben we onlangs zowel
de krant als de website vernieuwd. Daarnaast hebben we in de afgelopen
periode veel aandacht besteed aan onze distributiestrategie en de nodige
aanpassingen gedaan. We verwachten dat we met deze aangescherpte koers
minimaal 50% zullen groeien in de volgende meetperiode."

Bereikgegevens online, mobiel en narrowcasting
DAG is een crossmediaal nieuws- en actualiteitenplatform. Hierbij staan
internet, mobiel, narrowcasting en de gratis krant centraal. Het bereik in
narrowcasting is inmiddels 1,8 miljoen per week. Mobiel heeft DAG 220.000
pageviews per maand en maandelijks genereert de website 974.000 bezoeken
(bron STIR). Medio 2008 zal DAG zijn eigen DVBH-kanaal lanceren.