KPN kiest Oracle's Siebel CRM
dinsdag 12 februari 2008
Integratie met bestaande factureringssystemen zorgt voor betere
diensverlening
De Meern, 12 februari 2008 - KPN, leverancier van vaste en mobiele
telefoniediensten, breedband en televisie, kiest voor Oracle's Siebel CRM.
Daarnaast is gekozen voor Oracle Application Integration Architecture for
Communications voor de integratie tussen facturerings- en
klantinformatiesytemen. Hiermee wordt de dienstverlening richting klanten
verbeterd. De implementatie is onderdeel van KPN's inspanningen om hun
IT-systemen te vereenvoudigen en aan te passen om zo klanten beter van
dienst te kunnen zijn.
KPN ondervindt binnen de huidige Europese telecommunicatiemarkt een
groeiende vraag naar innovatieve communicatiediensten. Klanten willen steeds
vaker gebruik maken van telecommunicatie, ongeacht locatie, tijdstip of
apparatuur, waarbij ook grenzen tussen vaste en mobiele communicatie steeds
verder vervagen. Om binnen deze competitieve markt nieuwe klanten aan te
trekken, bestaande klanten (30 miljoen) te behouden en concurrerend te
blijven, staat de klant in de aanpak van KPN centraal. Dit vereist dat KPN
ook zijn IT-systemen als zodanig inricht.
Om de kosten en risico's van IT-investeringen te reduceren implementeert KPN
ook Oracle Application Integration Achitecture for Communications. Dit
platform is gebaseerd op Oracle Fusion Middleware. Het biedt KPN standaard
mogelijkheden om Siebel CRM en Oracle Communications Billing and Revenue
Management te koppelen. Zo beschikt KPN over actuele informatie van
zakelijke klanten en consumenten en kan hen daardoor de juiste service
bieden.
"Siebel CRM geeft ons inzicht in onze klantinformatie waardoor wij hen
eenvoudig een passende bundel aan diensten kunnen aanbieden", vertelt Ernst
Lamein, manager IT-achitecture KPN. "Daarnaast biedt Oracle Application
Integration Architecture de mogelijkheid om CRM, Oracle Communications
Billing and Revenue Management en andere Oracle ERP-applicaties aan elkaar
te koppelen. Deze integratiestrategie zorgt voor kostenreductie, versnelling
van de time-to-market en verhoging van de klanttevredenheid."
KPN maakt al sinds 1999 gebruik van Oracle Communications Billing and
Revenue Management. De applicatie is momenteel in gebruik voor het beheer
van klantgegevens van KPN ADSL-, VoIP-, IP-TV en gebruikers van andere
IP-diensten. KPN is daardoor in staat flexibel te factureren of alternatieve
betalingsprocedures te bieden.
<< Home