Vanaf vandaag een nieuwe DAG: restyling krant

maandag 11 februari 2008

Amsterdam, 12 februari 2008 - DAG is vanaf vandaag vernieuwd. De krant heeft
een restyling gekregen, geeft meer aandacht aan grote nieuwsfeiten en de
vormgeving is rustiger. De veranderingen zijn het resultaat van twee recente
lezersonderzoeken.

De krant van DAG oogt rustiger en subtieler door gebruik van minder felle
kleuren en een -minder vet lettertype. Op de eerste pagina's is ruimte
gemaakt voor een uitgebreid nieuwsoverzicht, zowel nationaal als
internationaal. Hiervoor werkt DAG samen met de redactie van de Volkskrant.

Algemeen directeur Edwin Tromp: "We willen met deze restyling de doelgroep
aanscherpen naar 18 tot 34 jaar, HBO+. De focus ligt daarbij op de groep
tussen 25 en 34 jaar. Bij die mensen is DAG nu al populair."

Beeldmateriaal is populair bij lezers
Beeldmateriaal blijft een belangrijk element bij DAG. De rubriek Geen
Commentaar met een overzicht van klein en groot nieuws in beeld blijft, met
een kleine aanpassing, bestaan. Uit lezersonderzoek blijkt de rubriek
onverminderd populair.

"De recente lezersonderzoeken leverden een aantal verbeterpunten op die we
gelijk willen oppakken. We spelen hierop in door de vormgeving aan te
passen. De krant oogt rustiger, gedistingeerder en maakt duidelijker
onderscheid in nieuws en achtergrond, 'nice-to-know' en 'need-to-know'",
aldus Bob Witman, hoofdredacteur van DAG.