CWI gebruikt Unified Communications-platform van Cisco

maandag 11 februari 2008

Amsterdam, 11 februari 2008 - Het CWI (Centrum voor Werk en Inkomen) gaat
gebruikmaken van de Unified Communications-oplossing van Cisco. De levering
is het resultaat van een Europese aanbesteding van het CWI voor Unified
Communications, mobiele telefonie en ISDN. Deze aanbesteding werd gewonnen
door Tele2 Zakelijk, die zijn aanbieding baseerde op het Unified
Communications-platform van Cisco. Hiermee beschikt het
klantencontactcentrum van het CWI straks onder andere over actuele
'presence'-informatie van circa 5.500 werknemers. Het contactcentrum kan
hierdoor meteen zien of een medewerker beschikbaar is, waarna de klant
direct doorgeschakeld kan worden.

Volgens de overeenkomst gaat Tele2 Zakelijk bovendien voor ruim 600
gebruikers de mobiele telefonie leveren. Deze medewerkers bellen onderling
gratis. Daarnaast blijft Tele2 Zakelijk leverancier van de ISDN-lijnen van
het CWI.

"Telefonie is voor een klantgestuurde organisatie als het CWI een essentieel
communicatiemiddel", zegt Cor Franke, Raad van Bestuur CWI. "We zijn daarom
blij met de uitgebreide mogelijkheden die het platform van Cisco ons biedt.
Doordat we bijvoorbeeld direct kunnen zien of een medewerker beschikbaar is,
kunnen we de dienstverlening aan onze klanten verder verbeteren."