DAG brengt nieuws in gezondheidszorg

dinsdag 5 februari 2008

Amsterdam, 5 februari 2008 – Nieuwsdienst DAG heeft een overeenkomst
gesloten met Mia Media, het interactieve, crossmediale platform in de
gezondheidszorg. DAG gaat content verspreiden via het netwerk van Mia Media,
dat onlangs nog werd uitgeroepen tot beste narrowcasting-concept van 2007.
Mia Media biedt ziekenhuizen een complete oplossing voor een
narrowcasting-netwerk, waarbij beeldschermen en optioneel interactieve
informatiezuilen worden geplaatst in wachtkamers van poli's en algemene
ruimtes. Mia Media levert ziekenhuizen het netwerk, het concept en creëert
en bewaakt de content. Naast informatie over wachttijden en actuele
onderwerpen, heeft het concept ook een onderhoudende functie.

Algemeen directeur van DAG Edwin Tromp: "DAG onderscheidt zich als
nieuwsdienst onder meer door zijn 'omni-presence'. Dat wil zeggen dat je DAG
overal tegenkomt. Op papier in de trein en bij de Albert Heijn. DAG bestaat
op internet en op je mobiel. En na ON en TENQ hebben we met Mia Media
inmiddels ons derde narrowcasting-kanaal."

"Mia Media geldt als nieuwe speler op de narrowcasting-markt en richt zich
volledig op de zorgsector. Via het kanaal van Mia Media kan een ziekenhuis
op klantgerichte wijze patiënten en bezoekers informeren, maar ook
onderhouden. De overeenkomst met DAG biedt ons de mogelijkheid onze kijkers
op de hoogte te houden van het laatste nieuws", aldus Jaap van der Velde,
directeur van Mia Media.

Inmiddels bereikt DAG via zijn narrowcasting-netwerk dagelijks meer dan
300.000 mensen.