Codast ondersteunt verzekeraars bij voorbereidingen op overgang naar digitale polis

donderdag 13 december 2007

Barneveld, 13 december 2007 – Codast, dienstverlener op het gebied van effectieve en efficiënte in- en outputmanagementoplossingen, gaat bedrijven ondersteunen bij de overgang naar de digitale polis. Om verzekeraars alvast te informeren over de voordelen van de overgang naar een volledig digitale polis introduceert Codast vandaag de website: www.polissendigitaal.nl

Consumenten kunnen momenteel al polissen via internet afsluiten, maar de verzekering is vooralsnog pas rechtsgeldig als de stukken schriftelijk naar de consument zijn gestuurd. Een op korte termijn te verwachten wetswijziging moet het mogelijk maken ook digitaal verzonden polissen rechtsgeldig te maken. Codast speelt met deze site daar al op in.

Over polissendigitaal.nl
Op de site vinden geïnteresseerden informatie over berichtgeving rondom de digitale polis en de voordelen van de overgang naar een digitale polis. Verder geeft de site tips bij de invoering en ervaringen van huidige klanten.

De digitale polis biedt voordelen voor zowel klanten als voor verzekeraars. Voor verzekeraars betekent een volledig digitale polis een aanzienlijke daling van de portokosten, van printkosten en het gebruik van papier en enveloppen. Ook kan er met minder mensen meer werk worden verricht. Voor consumenten zijn de voordelen eveneens legio. Een volledige online polis is sneller af te sluiten. Verder scheelt het extra papierwerk, zijn polissen overzichtelijk op de computer op te slaan en worden administratieve lasten niet meer in de premie doorberekend. Lagere prijzen behoren daarmee dan ook tot de realistische mogelijkheden.

Johan van Tongeren, Managing Director van Codast: "De bond van verzekeraars liet eerder dit jaar al weten dat de eerste verzekeraar die volledig digitaal gaat, zal profiteren van veel nieuwe klanten. Wij kunnen verzekeraars ondersteunen bij de voorbereidingen op de overgang naar de volledig digitale polis, zodat zij na de wetswijziging, per direct kunnen overgaan naar de nieuwe verzendmethode. Zo bieden wij verzekeraars de mogelijkheid er zo veel mogelijk nieuwe klanten bij te krijgen."