Ton aan de Stegge verbindt zich aan Net4kids

woensdag 12 december 2007

Investeerder neemt zitting in bestuur kinderhulporganisatie

Net4kids, internetplatform voor kinderhulp, verwelkomt investeerder Ton aan
de Stegge in haar bestuur. De innovatieve charitas-organisatie verbindt
sinds 2003 succesvol zakelijke en particuliere donateurs met
kinderhulpprojecten in Afrika en Azië en garandeert dat 100 procent van de
donatie naar het te steunen project gaat. De bijkomende kosten worden geheel
gedragen door organisatiesponsoren.

Ton aan de Stegge gaf leiding aan diverse organisaties, en was onder meer
vijf jaar CEO bij Telfort. Hij wil nu de kennis en middelen die hij tot zijn
beschikking heeft inzetten voor startende ondernemingen en projecten die een
positieve bijdrage leveren aan de maatschappij, zoals Net4kids.

Om de sterke groei van Net4kids in goede banen te leiden, is het afgelopen
half jaar extra aandacht besteed aan de organisatie. Net4kids vindt in Ton
aan de Stegge een gedreven nieuw bestuurslid: Aan de Stegge versterkt de
ondernemersspirit binnen de organisatie en gaat naast oprichter Loek van den
Boog een belangrijke rol vervullen in de dekking van organisatiekosten.

"Ik was op zoek naar een organisatie met zowel visie als durf, omdat mijns
inziens oude modellen niet meer werken in een economie die in toenemende
mate wereldwijd wordt gevoerd. De afgelopen jaren heb ik me breed
georiënteerd binnen de charitatieve sector en ben blij om met Net4Kids een
organisatie gevonden te hebben die volledig aansluit bij mijn ideeën met
betrekking tot effectieve hulp aan kinderen", aldus Ton aan de Stegge. "In
Net4kids vond ik een organisatie die niet alleen charmant is, maar bovendien
kennis van zaken heeft en doet wat ze belooft. Ik wist meteen dat ik me
daarbij wil aansluiten."

Loek van den Boog, oprichter en voorzitter van Net4kids: "Met Ton aan boord
wint Net4kids aan slagkracht. We zijn twee ondernemers met een passie voor
effectieve charity. Daarbij zoeken en krijgen we social return on investment
doordat dit model - met goede resultaatgerichte projecten - veel meer
kinderen helpt dan het conventionele model van traditionele goede doelen
organisaties. Ton heeft daarover een heldere visie die op één lijn ligt met
die van mij en het Net4kids-team. We verheugen ons daarom zeer op de
samenwerking."