Cisco TelePresence nu ook geschikt voor 'intercompany' video-vergaderen

donderdag 6 december 2007

Amsterdam, 6 december 2007 – Cisco kondigt aan dat de
video-vergaderoplossing TelePresence nu ook geschikt is voor
'intercompany'-gebruik. Tot nu toe was het alleen mogelijk om binnen het
netwerk van hetzelfde bedrijf via TelePresence te vergaderen. De
functionaliteit is succesvol toegepast in samenwerking met BT, via een
veilige verbinding met het BT Global Services-netwerk.

Cisco TelePresence is een jaar geleden geïntroduceerd en creëert de ervaring
van een live, face-to-face vergadering, terwijl de gespreksdeelnemers zich
op verschillende locaties bevinden. Cisco TelePresence verandert de ervaring
van video-vergaderen doordat de communicatie zo levensecht is, dat de
deelnemers al snel vergeten dat hun gesprekspartners niet in dezelfde ruimte
zitten.

Met de nieuwe technologische 'intercompany'-functionaliteit van Cisco
TelePresence beschikken bedrijven over de flexibiliteit om op een veilige
manier en met één druk op de knop, te video-vergaderen met klanten, partners
en leveranciers.

Cisco heeft nauw samengewerkt met vooraanstaande service providers, zoals
BT, om de nieuwe architectuur te ontwikkelen. Cisco TelePresence integreert
audio, ultra high-definition video en interactieve tools voor samenwerking,
waarbij het onderliggende IP-netwerk het platform is voor de levensechte
video-ervaring. BT's bestaande Unified Communications Video
Collaboration-oplossing is gebaseerd op Cisco TelePresence.

Cisco TelePresence levert bedrijven betere en hechtere relaties met klanten,
partners en leveranciers op. Bovendien biedt het de mogelijkheid tot
persoonlijke discussies en onderhandelingen en een verbeterde
klantenservice, terwijl tegelijkertijd meer rekening wordt gehouden met het
milieu, doordat reizen voor vergaderingen overbodig is geworden.

Naast de 'intercompany'-functionaliteit, is Cisco TelePresence nu ook
geschikt om te koppelen aan andere op standaarden gebaseerde
videoconferencing-oplossingen.