AOL lanceert Belgische website

woensdag 19 december 2007

Brussel, 19 december 2007 - AOL Europa introduceert AOL België
(http://www.aol.be): een op België gerichte tweetalige site, met
interactieve diensten zoals gratis e-mail, instant messaging en lokaal en
internationaal nieuws in zowel Frans als Nederlands. De nieuwe site is de
achtste lokale portal die dit jaar in Europa werd gelanceerd en biedt
Belgische gebruikers tevens toegang tot Truveo, AOL's innovatieve
videozoekmachine.

Ariel Eckstein, vice-president business expansie van AOL Europa: "We zijn
bijzonder blij met de launch van de tweetalige site AOL.be. Het geeft
Belgische consumenten en adverteerders toegang tot onze producten en
diensten. Onze aanwezigheid in België ondersteunt tevens onze
expansieplannen in Europa en bevordert onze strategie om 95 procent van de
Europese online markt te bestrijken."

AOL.be <http://www.aol.be> omvat onder andere:

- AOL e-mail, met een geavanceerde spamblokkering, krachtige bescherming
tegen virussen en ongelimiteerde opslag.

- De volledige integratie van AIM, AOL's instant messaging-dienst, met AOL
e-mail. Dit stelt gebruikers in staat om meerdere gesprekken tegelijk te
voeren en foto's, video's en bestanden met vrienden te delen.

- Lokaal en internationaal nieuws en entertainment in zowel Frans als
Nederlands.

- Winamp Media Player heeft unieke streaming content en
afstandsfunctionaliteit.

- AOL Search levert een verbeterde web- en beeldenzoekmachine.
Videozoekmachine Truveo stelt gebruikers in staat om snel tientallen
miljoenen video's van duizenden bronnen op het web te doorzoeken.

- De AOL Toolbar biedt eenvoudige toegang tot populaire functies, zoals AOL
Search, preview van de e-mail inbox, het met vrienden delen van favoriete
webpagina's en links naar nieuws, video's en games.

De aankondiging komt slechts enkele dagen nadat AOL Europa zijn Poolse
portal (http://www.aol.pl) introduceerde en laat zien dat AOL erop is
gericht om nieuwe producten en diensten in heel Europa te introduceren.

Het afgelopen jaar is AOL een internationale, webgebaseerde, door
advertenties ondersteunde onderneming geworden. AOL streeft naar een
leidende positie op het gebied van producten en programmering op het web en
snelle internationale groei. Het wereldwijde advertentienetwerk bereikt
maandelijks 77 miljoen unieke bezoekers in Europa (bron: comScore, oktober
2007). In de afgelopen maanden heeft AOL van veel producten nieuwe versies
uitgegeven, zijn programmering verbeterd, een overeenkomst gesloten om Quigo
over te nemen en verschillende reclamebureaus gekocht, waaronder ADTECH,
TACODA en Third Screen Media.