Tommy Hilfiger kiest voor affiliates van zanox

woensdag 28 november 2007

Amsterdam, 28 november 2007 - Tommy Hilfiger brengt haar internationale
online campagnes onder bij zanox. Een snel groeiend deel van de verkoop van
het bekende fashionmerk uit de Verenigde Staten vindt plaats via haar
webshop en affiliatemarketing draagt daar in toenemende mate aan bij. De
sterke internationale positie van zanox, in combinatie met de betrouwbare
techniek, doorzichtige en snelle uitbetalingen aan publishers en kennis van
de modemarkt zijn voor Tommy Hilfiger redenen om voortaan met het
affiliatenetwerk van zanox te werken.

Onlangs verbeterde Tommy Hilfiger haar webshop www.tommy-shop.nl met een
aantal nieuwe features. Zoals een zoomfunctie voor productdetails,
inspiratiepagina's voor trends, accessoires, een virtuele tour door de
website en de betaalmogelijkheden iDeal en Paypal. De webshop verkoopt
feest-, casual- en kinderkleding, schoenen, tassen en overige accessoires en
een speciale denimcollectie. De inkomsten van publishers kunnen met een
commissie van 5% behoorlijk oplopen, met name met de verwachte omzetstijging
rond de feestdagen.

Tommy Hilfiger is het tweede internationale fashionmerk dat in Europa
exclusief voor zanox kiest. Eerder deed Esprit hetzelfde.

Het affiliatemodel wint aan populariteit bij advertisers. Niet alleen
bereikt de adverteerder zijn gewenste doelgroep direct, wat steeds
moeilijker wordt voor de marketeer, maar ook betaalt hij alleen voor de
daadwerkelijk gerealiseerde verkopen. Wereldwijd biedt zanox het meest
uitgebreide affiliatenetwerk en is daarmee voor internationaal opererende
merken een aantrekkelijke partner om mee samen te werken.

Roger Kenbeek, country manager zanox Benelux: "Wij zijn zeer blij met grote
merken zoals Tommy Hilfiger. Het Nederlandse internet is erg interessant
voor de retailers, omdat de Nederlander niet bang is om online aankopen te
doen. Wij zien bij zanox dat al onze adverteerders een sterke groei van de
omzet behalen."