Internationaal Bloembollen Centrum: "Search Engine Optimalisatie belangrijke factor bij keus voor Hippo"

maandag 17 september 2007

Amsterdam/Hillegom,17 september 2007 – De Stichting Internationaal
Bloembollen Centrum (IBC) heeft gekozen voor de open source content
management-software van Hippo voor zijn nieuwe website.

Het IBC ging op zoek naar een content management systeem omdat ze wilden dat
content uit verschillende systemen voor diverse doelgroepen beter
uitwisselbaar werd. Een belangrijke reden voor de keuze voor Hippo was de
goede vindbaarheid in zoekmachines met een content management-systeem (CMS)
van Hippo. Het CMS-systeem van Hippo creëert zogenaamde 'human readable
URL's', waarmee je aan de woorden in de URL kunt zien welke informatie de
pagina weergeeft. Daarmee worden sites voor zoekmachines een stuk
eenvoudiger te vinden. Doorslaggevend voor de uiteindelijke keuze voor Hippo
was de goede prijs-kwaliteitverhouding van het product.

De vernieuwde website richt zich op verschillende doelgroepen, zoals
internationale consumenten, bloemenproducenten, media, journalisten en
partner-PR-bureau's en zal deels statische en deels flexibele content
bevatten. Zo zijn op de site straks bijvoorbeeld de steeds wisselende
campagnes van het IBC te volgen, maar ook meer permanente tekst met tips
voor het kweken van bloembollen. Hippo zal in eerste instantie de
Nederlandse website van zijn CMS voorzien. Deze site fungeert vervolgens als
een raamwerk voor de sites van veertien andere landen waarin het IBC actief
is, waaronder de Verenigde Staten, Duitsland, Japan, het Verenigd
Koninkrijk, Frankrijk, Italië, Scandinavië en China. In een later stadium
zullen ook deze sites gaan draaien op het CMS van Hippo. Ook zullen er in de
toekomst, naast afbeeldingen en teksten, video's worden toegevoegd aan de
site.

Wouter Pasman, Project Manager bij Hippo: "We zijn blij dat het IBC heeft
gekozen voor ons CMS. Het wordt voor ons een interessante uitdaging om de
grote hoeveelheid informatie voor verschillende doelgroepen overzichtelijk
te presenteren op de vernieuwde site, maar het gaat ons zeker lukken."

Lucas Boreel, Area Manager Noord-Amerika, Het Verenigd Koninkrijk,
Frankrijk, Italië en Nederland bij het IBC: "We waren erg onder de indruk
van de structuur en de eenvoud die het CMS van Hippo biedt, maar ook de
prijs-kwaliteitverhouding van het Hippo CMS sprak ons erg aan. We zijn er
verder overtuigd dat we onze vindbaarheid in zoekmachines en onze in- en
externe informatieuitwisseling zullen verbeteren door onze keuze voor
Hippo."