BIT waarschuwt klanten voor downtime bij onverantwoord stroomverbruik

donderdag 23 augustus 2007

BIT waarschuwt klanten voor downtime bij onverantwoord stroomverbruik

Introductie nieuwe monitoringservice

Ede, 23 augustus 2007 – Zakelijk internet service provider BIT is gestart
met een speciale monitoringservice voor het stroomverbruik van klanten. Doel
is om klanten die meer stroom gebruiken dan technisch verantwoord is, te
behoeden voor onnodige downtime.

BIT heeft de nieuwe, gratis service aan zijn klanten geïntroduceerd omdat de
service provider veel bedrijven ziet die zich niet realiseren dat zij zich
in de gevarenzone bevinden. "Sommige klanten gebruiken meer stroom dan
gespecificeerd. Dat is onverstandig en kan tot downtime leiden. De meeste
klanten zijn zich hier echter niet van bewust", zegt Alex Bik, technisch
directeur BIT.

Het totale stroomverbruik per maand werd al gemeten voor
facturatiedoeleinden. Nu wordt echter ook het actuele stroomverbruik
bewaakt, waarbij naar de som van beide powerfeeds wordt gekeken. Standaard
wordt in elk rack in het datacenter 16 ampere geleverd. Doordat de
stroomvoorziening dubbel is uitgevoerd, bedraagt de totale capaciteit 32
ampere. Als een klant meer stroom gebruikt dan de gespecificeerde 16 ampere
en er treedt een storing in een van beide powerfeeds op, zal alle apparatuur
in het betreffende rack uitvallen, omdat er per feed niet meer dan 16 ampere
geleverd wordt.

Bik: "De racks zijn dubbel uitgevoerd om in geval van calamiteiten
reservecapaciteit te kunnen leveren. Als deze capaciteit ook standaard wordt
benut en er gebeurd iets, dan wordt een bedrijf direct geconfronteerd met
downtime. Met onze nieuwe service geven we de klant een seintje zodra het
verbruik te hoog wordt en bieden we hem extra stroom aan voor zijn rack. Zo
garanderen we dat hij buiten het risicogebied voor downtime blijft."