Uitgever Gouden Gids wordt Truvo

donderdag 19 juli 2007

World Directories zet onder nieuwe naam Truvo crossmediale initiatieven door
 
Amsterdam, 19 juli 2007 – Truvo is de nieuwe naam voor World Directories,
uitgever van onder andere Gouden Gids en Nationale Telefoongids. De naam
Truvo wordt internationaal vanaf september officieel in gebruik genomen.
Gouden Gids BV wordt dan Truvo Nederland BV. De naamswijziging past bij de
crossmediale strategie die het bedrijf in de afgelopen jaren voert. Alle
activiteiten zijn gericht op het zo efficiënt en succesvol mogelijk maken
van (lokaal) 'zoeken en vinden', of anders gezegd het bij elkaar brengen van
kopers en verkopers.
 
Naast de vertrouwde zoek- en advertentiediensten in print en online (Gouden
Gids en goudengids.nl) heeft World Directories zijn activiteiten de
afgelopen jaren steeds verder uitgebreid. Met de overname van het
Nederlandse ClearSense, biedt het bedrijf adverteerders eveneens advies op
het gebied van zoekmachine-optimalisering en zoekmachine-marketing. Het
bedrijf wil zijn positie in de lokale zoekmarkt verder uitbreiden met nieuwe
diensten via het internet en mobiele apparaten.
 
"Het woord 'directory' in onze naam staat voor adressenbestand of
adressenboek. Aangezien onze aspiraties veel verder reiken dan dat, gaan wij
onze naam veranderen. De naam Truvo heeft geen betekenis en geeft een ieder
de ruimte om hier zelf een invulling aan te geven", aldus Ian Harrison,
managing director van Truvo Nederland BV. "Onze missie is nummer 1 te zijn
in 'local search and advertising'. Om dit te kunnen bewerkstelligen moeten
wij ingaan op de veranderende behoeften in de markt. Wij willen kopers en
verkopers de mogelijkheid geven gebruik te maken van nieuwe crossmediale
technologieën om met elkaar in contact te komen. Op elk moment, met een
medium naar eigen keuze."
 
De naam Gouden Gids blijft bestaan als productnaam voor de traditionele
bedrijvengids en website. Met 7 miljoen gebruikers (van 15 jaar en ouder)
van de papieren gids blijft dit product een substantieel onderdeel van het
aanbod van Truvo. Dit geldt eveneens voor de website die in 2007 naar
verwachting 60 miljoen bezoeken zal hebben. De zoek- en
advertentiemogelijkheden in print en online zullen verder worden uitgebreid
met nieuwe functies en strategische allianties. Daarnaast introduceert Truvo
in september zoek- en advertentiemogelijkheden via de mobiele telefoon.