Cendris sluit samenwerkingsovereenkomst met Codast

dinsdag 3 juli 2007

Raamovereenkomst en SLA garanderen klanten Cendris optimaal
documentmanagement

Utrecht/Den Haag, 3 juli 2007 – Cendris, één van de belangrijkste
leveranciers op het gebied van directe communicatie en data- en
documentmanagement heeft de relatie met Codast, specialist op het gebied van
document outputmanagement, geformaliseerd in een raamovereenkomst met een
bijbehorende Service Level Agreement (SLA).

Codast is al tweeënhalf jaar actief voor Cendris als servicepartij voor
Streamserve. Codast fungeert daarbij als IT-architect, projectmanager,
implementatiepartner en applicatiebeheerder. Codast neemt daartoe de gehele
Streamserve-omgeving in beheer en zorgt voor optimale beschikbaarheid voor
Cendris-klanten als VGZ en Telfort.

Bert Alblas, Manager Business Solution Management van Cendris: "Tweeënhalf
jaar geleden vonden we in Codast de perfecte partner om ons te helpen bij
projecten voor complexe, dynamische organisaties met een groot volume.
Codast onderscheidde zich met name door de kennis en ervaring die aanwezig
was. De consultants van Codast beschikken over de toekomstvisie die voor ons
van levensbelang is, omdat we functioneren in een omgeving waarbij de
veranderende wet- en regelgeving steeds weer aanpassingen nodig maakt. En
juist dat is bij hoge volumes lastig." Alblas vervolgt: "De samenwerking is
in de loop van de tijd verder gegroeid en het is nu een natuurlijk moment om
deze ook in een formele overeenkomst vast te leggen."

Cendris richt voor zijn klanten onder meer een gehele keten in voor
documentenverwerking. Streamserve-software vormt daar een onderdeel van.
Vervolgens worden documenten voor klanten verwerkt en geproduceerd, vaak op
basis van prijs per eenheid of volume. De documenten kunnen zowel in batch
als real-time worden verwerkt, met behulp van SOAP en Messagebroker. De
klanten hebben te maken met grote volumes documenten met een hoge
complexiteit.

Johan van Tongeren, Managing Director van Codast: "Er zijn voortdurend twee
mensen van ons beschikbaar voor Cendris, die zich bezighouden met change
management, incident-management en het volledige applicatiebeheer. De
eerstelijns-ondersteuning gebeurt door Cendris, alles daarna is voor onze
rekening. We zien ook dat de complexiteit in de afgelopen tweeënhalf jaar
alleen maar is toegenomen. De outputprocessen zijn meer en meer database
gestuurd, maar dan wel vanuit verschillende databases. Daar is hoog opgeleid
en ervaren personeel voor nodig, en dat hebben wij bij Codast."

Bert Alblas: "De SLA die wij nu met Codast hebben afgesloten is een
afgeleide van de SLA die wij met onze klanten hebben. De klanten stellen
steeds hogere eisen aan ons, en wij zorgen ervoor dat dat in onze SLA met
Codast ook afgedekt is."