Ogone bereikt mijlpaal van 10.000 klanten

vrijdag 29 juni 2007

Brussel, 29 juni 2007 – De Europese leverancier van betaaldiensten Ogone
heeft de mijlpaal van 10.000 klanten bereikt. De payment service provider is
inmiddels actief in 25 landen en in de meest uiteenlopende sectoren.

Ogone biedt oplossingen voor zowel kleinere webwinkels als grote
e-commerce-omgevingen. De diensten zijn eenvoudig uit te breiden, zodat
minder grote bedrijven gemakkelijk kunnen groeien en eerdere investeringen
niet verloren gaan. Ogone bedient echter ook een groot aantal internationale
online ondernemingen, waarbij betalingsverwerking slechts een onderdeel is
van het volledige dienstenpakket.

De oplossingen van Ogone worden ook door een toenemend aantal bankpartners
afgenomen. Zij brengen Ogone's technologieën veelal onder een eigen merk op
de markt.

Sinds de lancering van zijn platform voor real time verwerking van
elektronische betalingen in 2000, ontwikkelde Ogone zich tot één van de
belangrijkste betalingsverwerkers in e-commerce. Door de jaren heen werd de
beveiliging verder opgevoerd, de keuze aan betaalmiddelen uitgebreid en de
kosten en risico's die gepaard gaan met het beheer van elektronische
betaaltransacties gereduceerd. Ogone rapporteert jaarlijks een omzetstijging
van meer dan 40 procent.

De meest recente nieuwe klanten zijn InterToys, Blokker, Prenatal, Weekend
Desk en DAF. Zij hebben gekozen voor Ogone vanwege het gecentraliseerde
beheer van betalingen uit verschillende landen en online winkels.

"Het betaalplatform van Ogone trekt steeds meer klanten aan omdat het
inspeelt op de vraag naar een schaalbare, betrouwbare en eenvoudig te
installeren e-commerce-oplossing", zegt Peter De Caluwe, Chief Operating
Officer van Ogone. "Ons platform stelt ondernemingen in staat om
administratieve kosten van transactieverwerkingen te beperken en zich
internationaal te ontplooien dankzij de geavanceerde beheerfunctionaliteit
met opties voor verschillende talen, valuta, kanalen en betaalmiddelen."

De komende maanden rekent Ogone op een blijvend grote groei in de
e-commerce-sector. Ogone heeft filialen in thuisland België, Nederland,
Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en Oostenrijk, en richt zich nu op
uitbreiding naar andere landen.