DAG breidt uit

donderdag 21 juni 2007

Amsterdam, 21 juni 2007 – Nieuwsdienst DAG gaat uitbreiden. In september
verhoogt het de oplage van 325.000 naar 400.000 en introduceert het een
magazine op zaterdag. In augustus start Dag ook met thuisbezorging.

Algemeen directeur van DAG Edwin Tromp: "We hebben met DAG een start
meegemaakt waar we zeer tevreden over zijn en hebben nu duidelijk de wind in
de zeilen. Maar dat betekent niet dat we achterover gaan leunen. We zitten
vol met nieuwe ideeën en zijn enthousiast om met DAG een nieuwe fase in te
gaan."

Oplageverhoging
DAG wordt gedistribueerd via het openbaar vervoer, kantoren, hogescholen en
het netwerk van Albert Heijn. Sinds de introductie is de vraag echter sterk
toegenomen. DAG werkt momenteel ook aan uitbreiding van het aantal
distributiepunten. Op basis hiervan is besloten om de oplage fors te
verhogen naar 400.000.

Ook op zaterDAG
In september verschijnt DAG ook op zaterdag. Deze editie zal afwijken van de
doordeweekse krant door in een magazine-vorm te verschijnen. Dit gratis
magazine zal uitgebreid aandacht besteden aan onderwerpen als uitgaan,
evenementen, tv en film.

Thuisbezorging
In augustus start DAG eveneens een proef met thuisbezorging. Hiervoor werkt
DAG samen met PCM-uitgave de Volkskrant. Lezers krijgen de mogelijkheid vijf
dagen per week DAG in de bus te ontvangen en op zaterdag de Volkskrant. Dit
betekent niet dat DAG afstapt van gratis nieuwsvoorziening. DAG blijft
gratis, enkel de bezorgkosten worden in rekening gebracht.

Algemeen directeur van DAG Edwin Tromp: "Lezersonderzoeken tonen aan dat er
doordeweeks een andere nieuwsbehoefte bestaat dan in het weekend.
Doordeweeks hebben lezers vaak minder tijd de krant door te nemen. Het
succes van de weekendabonnementen van betaalde kranten bevestigt dit. Door
deze samenwerking met de Volkskrant spelen we in op die veranderende
behoefte."