TCD maakt nominaties DM M/V van het Jaar bekend

donderdag 19 april 2007

Woerden, 19 april 2007 – De drie genomineerden voor de prijs van DM-man
of -vrouw van het Jaar zijn bekend. Het zijn Joris de Bruijne, senior
channelmanager e-mail & internet bij Essent; Astrid de Groot, algemeen
directeur en partner van L'eau BV en Marcel Kalmeijer, senior manager
marketingcommunicatie bij Holland Casino.

Dinsdag 24 april 2007 maakt Jort Kelder tijdens het TNT Post DM Feest in
Utrecht de winnaar bekend. Het feest maakt onderdeel uit van TCD,
vakbeurs voor Thuiswinkel, Contactcenter en Direct Marketing dat van 24
april t/m 26 april plaatsvindt in de Jaarbeurs te Utrecht.

Joris de Bruijne slaagde er afgelopen jaar in om e-mail als volwaardig
marketingcommunicatiekanaal van Essent neer te zetten. Hij bouwde in een
jaar het e-mailbestand uit van 25.000 adressen met permissie naar ruim
500.000. Bovendien blijken de klanten die gebruikmaken van het
e-mailkanaal tevredener over Essent dan de klanten die dat niet doen.
Eerdere werkgevers van De Bruijne waren Trust International en Exact
Software. De Bruijne heeft zijn werkzaamheden bij Essent op een lager
pitje gezet, om zich te concentreren op zijn onlangs opgerichte bedrijf
Siekloop. Met Siekloop richt hij zich op e-mailrealisatie binnen
organisaties. Daarnaast is hij actief als blogger op Resultblog.

Astrid de Groot richtte in 1997 samen met drie partners
actiemarketingbureau L'eau op. Samen met collega Pieter Burgman
ontwikkelde zij de Barrière Methodiek, een communicatie-methodiek die
stelt dat je mensen in beweging krijgt als je weet wat ze tegenhoudt en
deze barrières wegneemt. Zij publiceerde afgelopen jaar het boek ´Help!
De klant verzuipt´ waarin deze methodiek centraal staat. De Groot werkte
enkele jaren bij Y&R en O&M en ontwikkelde gedurende haar carrière in
het reclamevak een grote interesse voor gedragsbeïnvloedende
communicatie. Zij adviseert diverse grote opdrachtgevers (Nuon,
T-Mobile, Athlon) en geeft geregeld workshops over de Barrière
Methodiek.

Marcel Kalmeijer is bij Holland Casino verantwoordelijk voor reclame,
sponsoring, promoties, direct marketing en interactieve media. Eind
vorig jaar bracht Holland Casino de eerste interactieve commercial op de
Nederlandse televisie toen het abonnees van digitale televisie de
mogelijkheid bood om met de afstandsbediening informatie op te vragen of
mee te doen aan een prijsvraag. Kalmeijer was mede-oprichter en managing
partner van Lowe Digital en werkte bij ABN Amro en TBWA. Kalmeijer heeft
een voorliefde voor nieuwe media, schrijft een maandelijkse column in
Adforesult en is sinds 2004 voorzitter van de jury Dienstverlening van
de Stichting Adverteerders Jury Nederland.

Juryvoorzitter Paul Petermeijer, Managing Director van BBP en
organisator van TCD over de genomineerden: "Joris, Astrid en Marcel
worden door hun vakgenoten en klanten gezien als invloedrijke
DM-professionals. Alledrie lieten ze het afgelopen jaar indrukwekkende
staaltjes van hun kunnen zien. Tot de keuze voor deze drie zijn we nog
redelijk eenvoudig gekomen, maar aan wie Jort Kelder de prijs voor DM
–man of –vrouw van het Jaar kan uitreiken, wordt nog een hele dobber."

Lees meer over de genomineerden op www.tcd.nl.