StreamServe sluit overeenkomst met Adobe voor nieuwe generatie Dynamic Enterprise Publishing

woensdag 18 april 2007

Marktleiders op het vlak van interactieve formulieren en hoog-volume
enterprise document generatie en distributie bundelen krachten

Capelle a/d IJssel, 17 april 2007 – StreamServe, marktleider op het vlak
van Enterprise Document Presentment (EDP)-software, sluit een
overeenkomst met Adobe Systems Incorporated voor ondersteuning van
Adobe's XML Forms Architecture (XFA). XFA is het formaat van Adobe
LiveCycle Designer, software voor XML-formulierontwerp. De samenwerking
komt voort uit een gedeelde visie voor het generen van gepersonaliseerde
documenten. Deze visie bestaat uit één ontwerpomgeving voor de productie
en distributie van bedrijfskritische gepersonaliseerde documenten,
waarin zowel interactieve als hoge volume output processen worden
ondersteund.

XFA combineert de data en functionaliteit van XML met geavanceerde
presentatie-mogelijkheden voor multi-channel distributie, waaronder PDF.
Met Adobe LiveCycle Designer is het mogelijk dynamische XFA-templates te
creëren. De software ondersteunt het samenvoegen van XML-data en
XML-schema's, verbetert documentbeveiliging met templates voor digitale
ondertekening en voldoet aan wettelijke eisen voor toegang tot online
formulieren. Bedrijven kunnen het voordeel van hun investering in
XML-technologieën, -applicaties en -ontwikkelexpertise vergroten doordat
klanten, partners en leveranciers die Adobe Reader-software gebruiken,
nu in staat zijn om zelf op een veilige en interactieve manier gegevens
vast te leggen. Voorbeelden daarvan zijn het aanmelden als nieuwe klant,
of het automatisch genereren van reacties op offerte-aanvragen of
correspondentie.

"Tegenwoordig zien organisaties steeds meer het belang in om klanten op
de juiste wijze te benaderen, zodat hun tevredenheid en loyaliteit wordt
versterkt, " zegt Melissa Webster, program director van de Content &
Media Technologies Group van IDC. "Wij zien enorme voordelen voor
organisaties om met behulp van een Dynamic Enterprise Publishing
omgeving in hoog volume gepersonaliseerde interactieve klantcommunicatie
mogelijk te maken. En dat is nu precies wat je met een geïntegreerd
elektronisch formulier bereikt."

Met StreamServe Persuasion kunnen bedrijven informatie ontvangen uit
verschillende applicaties zoals ERP-, CRM-, SCM- en maatwerksystemen,
deze automatisch omzetten in gepersonaliseerde correspondentie om deze
vervolgens naar ieder gewenst medium te distribueren. Op deze
correspondentie kan dynamisch een gepersonaliseerde marketingboodschap
of informatie toegevoegd worden, voor cross- en upsell en het versterken
van het merk. Bedrijven kunnen de kennis die zij hebben over individuele
klanten nu benutten om met gerichte communicatie op hun correspondentie
omzet te vergroten en loyaliteit te versterken.

"We vergroten met deze overeenkomst de mogelijkheden van XFA en stellen
organisaties in staat om op één ontwerpomgeving voor alle
bedrijfskritische communicatie te standaardiseren", aldus David Mendels,
senior vice president, Enterprise en Developer Business Unit van Adobe.
"We kijken er naar uit om onze relatie met StreamServe te verstevigen en
oplossingen te bieden waarmee onze klanten altijd een strategisch
voordeel behalen bij het genereren van al hun communicatie."

"Deze partnerovereenkomst geeft de klanten van StreamServe- en Adobe de
mogelijkheid om omvangrijke bedrijfsprocessen, waarin gepersonaliseerde
informatie een grote rol speelt, op ieder niveau te stroomlijnen. Deze
aanpak helpt organisaties niet alleen hun relatie met klanten
verbeteren, maar met name ook extra omzet genereren uit hun huidige
klantenkring", zegt Chris Stone, president en CEO van StreamServe.