Retailketen 7-Eleven verlengt contract met EDS

woensdag 18 april 2007

EDS versterkt positie in retailbranche

Capelle a.d. IJssel, 18 april 2007 – 7-Eleven heeft zijn contract met EDS
verlengd, voor het beheer van applicaties en infrastructuur. De overeenkomst
biedt de retailer een flexibele omgeving waarmee het IT-portfolio afgestemd
kan worden op de wensen en eisen van de organisatie. Hierdoor worden
resultaten geoptimaliseerd en productiviteit verhoogd. Het contract is
verlengd met vijf jaar tot februari 2012.

7-Eleven is een internationale keten met 31.700 franchises in zeventien
landen. EDS verzorgt al vijftien jaar de integratie van alle verkoop-,
voorraad-, aankoop-, salarisadministratie- en boekhoudsystemen in één
wereldwijde oplossing. De systemen ondersteunen de winkelmanagers met
verkoop- en productinformatie voor item-by-item management en als
onderbouwing bij het nemen van beslissingen. Dit resulteert in verhoging van
resultaten en productiviteit op verschillende gebieden zoals exploitatie,
planning, boekhouding en marktbewerking.

"De bedrijfskritische applicaties van 7-Eleven zorgen ervoor dat belangrijke
informatie beschikbaar is voor alle franchises en de overkoepelende
organisatie", zegt Peter Overakker, Vice President EMEA-North bij EDS. "Als
een organisatie zich verder ontwikkeld moet dit wel ondersteund worden door
IT. De verlenging van onze overeenkomst met 7-Eleven maar ook doorlopende
contracten met Ahold en Kraft Foods, bevestigen dat wij in staat zijn om
wereldwijd complexe IT-diensten te leveren specifiek gericht op de
retailsector."

EDS bedient meer dan 200 bedrijven uit de consumenten- en retailbranche en
verwezenlijkt jaarlijks meer dan 1,2 miljard dollar omzet in deze sector.
EDS is actief in een aantal marktsegmenten, waaronder voedsel en drank,
kleding en schoenen, consumentenproducten en alle retailmarkten inclusief
restaurants, kruideniersbedrijven, geneesmiddelen en online/catalogi.