Strategische samenwerking Medion en MCC

vrijdag 13 april 2007

Open distributie van Medion routenavigatie

Panningen-Naarden, 12 april 2007 – Medion, leverancier van
consumentenelektronica, en Mobile Communication Company (MCC), distributeur
van mobiele oplossingen, kondigen vandaag een strategische samenwerking aan.
MCC gaat voor Medion de distributie van de routenavigatiesystemen verzorgen.


Met deze aankondiging geeft Medion het startsein voor een duale
distributiestrategie. Naast de 'built-to-order' distributie met Aldi en de
webwinkel van Medion zorgt MCC nu voor een open distributiemodel. De keuze
van Medion voor MCC komt voort uit de kennis en expertise die het bedrijf
heeft op het gebied van de retailvakhandel in het automotive-segment. MCC
kan immers bogen op jarenlange ervaring in distributie van diverse
navigatiesystemen en kent de markt hierdoor als geen ander. Onder de naam
Medion Masters heeft MCC een uitgebreid introductieprogramma voor het
verkoopkanaal opgesteld. Het programma bestaat uit een actiewebsite, een
introductieaanbieding en een sales incentive-programma voor dealers. De
officiële kick-off zal plaatsvinden tijdens de TeleVisie 2007 op 23 en 24
april in Nieuwegein.

"We signaleren dat de markt voor routenavigatiesystemen langzaam maar zeker
volwassen wordt", aldus Harold van Wijk, business manager navigatie MCC.
"Het doet ons deugd dat we ons assortiment uit kunnen breiden met de
producten van de Europese nummer twee op dit gebied."

Michiel van der Vliet, Sales Director Benelux Medion: "We hebben goed
gekeken naar de juiste partner voor de realisatie van ons nieuwe
distributiemodel. En gezien de bewezen praktijkervaring en de mogelijkheid
om een compleet verkoop programma op poten te zetten, is de keuze
overtuigend op MCC gevallen."