Business Objects benoemt Elie Kanaan tot Vice President Marketing EMEA

maandag 16 april 2007

Bilthoven, 16 april 2007 – Business Objects, leverancier van Business
Intelligence-oplossingen (BI), heeft Elie Kanaan benoemd tot Vice President
Marketing voor EMEA. In deze functie is hij verantwoordelijk voor de
marketing- en merkenstrategie in Europa. Ook gaat hij zich richten op het
genereren van meer inkomsten uit de vijf focus gebieden van Business
Objects: Information Discovery and Delivery (IDD), Enterprise Information
Management (EIM), Enterprise Performance Management (EPM), Global Services
en BI voor het MKB. Kanaan rapporteert aan Chief Marketing Officer, Marge
Breya.

Kanaan komt van Mercury waar hij werkte als Vice President Marketing voor
EMEA. Vóór zijn functie bij Mercury bekleedde hij verschillende senior
posities bij Sybase en Oracle op het gebied van techniek, pre-sales,
business development en marketing.

"Kanaan heeft zich in Europa bewezen als het gaat om het ontwikkelen en
succesvol implementeren van strategieën om klanten te trekken", aldus Marge
Breya, Chief Marketing Officer bij Business Objects. "Binnen ons streven om
de marktpositie te vergroten en het uitdragen van onze visie 'Business
Intelligence for all', zal de ervaring van Kanaan belangrijk zijn in de
continuering van het BI-marktleiderschap in EMEA."

"Ik vind het een uitdaging om te werken voor Business Objects in een tijd
waarin klanten BI in toenemende mate zien als een belangrijke technologische
investering", zegt Elie Kanaan. "Onze goede financiële prestaties en
continue investeringen in producten en diensten, zorgen ervoor dat we onze
positie verder verstevigen. In mijn nieuwe rol zal ik mij bezighouden met
het verder uitbouwen van de positie van Business Objects als marktleider op
het gebied van BI-oplossingen."