Business Objects en IBM breiden strategische samenwerking verder uit

woensdag 8 november 2006

Gezamenlijke ontwikkeling en productintegratie leiden tot Information On
Demand

Bilthoven, 8 november 2006 - Business Objects, leverancier van Business
Intelligence-oplossingen (BI), en IBM breiden hun strategische samenwerking
uit waardoor de service aan gezamenlijke klanten sterk wordt uitgebreid.
Daarnaast stelt de samenwerking beide bedrijven in staat hun marktaandeel te
vergroten, waarbij de focus ligt op nieuwe landen, branches, en bedrijven
uit het midden- en kleinbedrijf die gebruik willen maken van Information On
Demand. Door deze benadering kan bedrijfsinformatie eenvoudig toegankelijk
worden gemaakt, en kunnen daaraan gerelateerde processen optimaal worden
ingericht.

De uitgebreide samenwerking betreft ook een verhoging van de investeringen
in gezamenlijke softwareontwikkeling, verregaande integratie op
productniveau, wereldwijde support, en een verdere uitbreiding van IBM’s BO
Centre of Competency. De belangrijkste onderdelen van de strategische
samenwerking zijn:

- IBM zet een internationaal verkoopteam op voor de Business
Objects-oplossingen;
- Uitbreiding van de gezamenlijke activiteiten in de mid-market via
resellers;
- Gezamenlijke investeringen in de ontwikkeling van branchespecifieke
Information On Demand-oplossingen voor de retail, financiële   
  dienstverlening, overheid, gezondheidszorg, en life sciences klanten;
- Business Objects ondersteunt de verkoop van de IBM Information Server;
- Gezamenlijke ontwikkeling van een nieuwe generatie van business
intelligence-oplossingen, waaronder componenten voor BI web services,
  die cruciaal zijn voor gebruik in Service Oriented Architectures;
- Verregaande samenwerking op het gebied van marketing en verkoop;
- Uitbreiding van IBM’s Centre of Competency voor BusinessObjects XI Release
2;
- Opname van IBM’s database en applicatieserver als voorkeursplatform in de
Business Objects Information On Demand oplossingen voor BusinessObjects XI.

John Schwarz, CEO van Business Objects: “Deze samenwerking is een
belangrijke stap in onze relatie met IBM. Het stelt beide bedrijven in staat
nieuwe en innovatieve oplossingen op de markt te brengen. Business Objects
en IBM werken nauw samen om onze gezamenlijke klanten beter gebruik te laten
maken van hun bedrijfsinformatie, waarmee zij hun prestaties verder kunnen
verbeteren. Naast de ontwikkeling van nieuwe branchespecifieke oplossingen
zullen bestaande klanten de voordelen ondervinden van de naadloze integratie
van hun Business Objects- en IBM-software.”

Janette Beauchamp, general manager Global Alliance Solutions van IBM:
“Wereldwijd gaan steeds meer bedrijven over op open standaarden om hun data
en de waarde daarvan beter te kunnen benutten. Door de sterke punten van
zowel IBM als Business Objects te combineren, zijn wij in staat krachtige
Information On Demand-oplossingen te leveren, naast een verder groei in
nieuwe markten, en een hoog serviceniveau voor onze gezamenlijke klanten.”

Brian Jore, senior director business analytics bij XCel Energy, grootste
Amerikaanse leverancier van windenergie “Onze BI-projecten met Business
Objects en IBM zullen ons nieuwe inzichten verschaffen in de operationele
status van ons bedrijf. Deze projecten helpen ons de noodzakelijke
wijzigingen door te voeren en zo een positieve bijdrage te leveren aan de
bedrijfsresultaten. Het feit dat twee leveranciers van een dergelijke omvang
besluiten hun samenwerking verder uit te breiden, betekent dat we de
toekomst met vertrouwen tegemoet zien. Door deze combinatie van kennis,
kunde, en resources kunnen wij ons volledig richten op het runnen van ons
bedrijf en het bedienen van onze klanten.”